آفتاب
از سوی روحانی؛

لایحه «ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی مهران و اردبیل» تقدیم مجلس شد

لایحه «ایجاد مناطق آزاد تجاری صنعتی مهران و اردبیل» تقدیم مجلس شد

رئیس‌جمهور، لایحه «ایجاد مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی مهران و اردبیل» را که در جلسه ۱۷ اسفند ۹۳ به تصویب هیأت وزیران رسیده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور لایحه «ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی مهران و اردبیل» را که در جلسه ۱۷/۱۲/۱۳۹۳ به تصویب هیأت وزیران رسیده است، برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد.

با توجه به اینکه یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور، کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تأسیس مناطق آزاد تجاری - صنعتی میسر است، لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایحاد رونق اقتصادی در استان های ایلام و اردبیل، هیأت وزیران در جلسه ۱۷ /۱۲ /۱۳۹۳ لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری - صنعتی مهران و اردبیل را تصویب و برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شورای اسلامی نمود.
در ماده واحده این لایحه آمده است:

به دولت اجازه داده می‌شود در استان ایلام، منطقه آزاد تجاری- صنعتی مهران و در استان اردبیل، منطقه آزاد تجاری – صنعتی اردبیل را در محدوده‌هایی که به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، ایجاد کند.

مناطق آزاد یاد شده بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی جمهوری اسلامی ایران – مصوب ۱۳۷۲- اداره خواهند شد.

کد N820693

وبگردی