آفتاب
ندیمی تاکید کرد:

لزوم توجه به فناوری اطلاعات جهت انتقال فرهنگ موسیقی سنتی

لزوم توجه به فناوری اطلاعات جهت انتقال فرهنگ موسیقی سنتی

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، رسانه و هنر مجلس گفت: با توجه به پیشرفت‌های کنونی دنیا در بحث فناوری اطلاعات بسیار ضروری است که تجربیات و اقدامات موسیقی‌دانان ایرانی ثبت و به نسل‌های دیگر منتقل شود.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، ابوذر ندیمی، نماینده مردم شهرستان‌های‌ لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بر لزوم ضرورت حفظ دستاوردها و تجربیات بزرگان حوزه موسیقی نواحی و سنتی در کشور تأکید و اظهار کرد: متأسفانه مسئولان و سازمان‌های مربوطه تاکنون هیچ اقدامی برای حفظ و انتقال این تجربیات انجام نداده‌اند.

وی افزود: تاکنون برخی اقدامات سنتی برای حفظ مبانی و دستاوردها در حوزه موسیقی صورت گرفته اما قطعا این اقدامات جوابگوی میزان و جمعیت هنرمندان در کشور نیست و مسئولان در این حوزه به جای برنامه‌ریزی زیرساختی تنها تماشاگر بوده‌اند.

ندیمی با اشاره به نقش مقوله آموزش در حفظ دستاوردهای بزرگان حوزه موسیقی نواحی و سنتی، گفت: قطعا برای حفظ مبانی فرهنگی و موسیقیایی کشورمان باید از امکانات آموزش استفاده کنیم، زیرا در شرایط کنونی مسئله آموزش در این بخش دارای اهمیت بسیاری است.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته تجربیات هنرمندان بزرگ کشور از نسلی به نسل دیگر و از سینه‌ای به سینه‌ای دیگر منتقل می‌شد، اما در چند سال اخیر به‌ علت بروز مسائل و مشکلاتی در این فرآیند، تجربیات مذکور به افراد جدید منتقل نشد و به گونه‌ای آن هنر از بین رفت؛ از این رو با توجه به این اتفاقات باید ساز و کار مناسبی برای حفظ این مبانی اندیشیده شود.

وی بیان کرد: از طرف دیگر برای ثبت تجربیات در این حوزه باید از فناوری‌های نوین استفاده کرد، زیرا با توجه به پیشرفت‌های کنونی دنیا در بحث فناوری اطلاعات بسیار ضروری است که تجربیات و اقدامات موسیقیدانان ایرانی ثبت و به نسل‌های دیگر منتقل شود.

سخنگوی فراکسیون فرهنگ، رسانه و هنر مجلس گفت: قطعا توجه به مقوله‌هایی نظیر ثبت، ضبط و نگه‌داشت و موضوع آموزش از سوی مسئولان و دستگاه متولی می‌تواند به حفظ سبک‌های مختلف موسیقی در حوزه سنتی و نواحی بینجامد.

انتهای پیام

کد N820622

وبگردی