آفتاب
مهر گزارش می دهد؛

طرح«حفظ اقتدارملت ایران درمذاکرات»گامی درجهت حمایت از تیم هسته ای

طرح«حفظ اقتدارملت ایران درمذاکرات»گامی درجهت حمایت از تیم هسته ای

امضا کنندگان طرح سه فوریتی حفظ اقتدار ملت ایران و توقف مذاکرات در صورت ادامه تهدیدات اعلام کردند؛ هدف اصلی شان از امضای این طرح حمایت از تیم مذاکره کننده و دادن ابزاری در دست تیم است.

به گزارش خبرنگار مهر، طرح سه فوریتی نمایندگان برای حفظ اقتدار ملت ایران در برابر تهدیدات آمریکا امروز با ۸۰ امضا تقدیم هیات رئیسه شد. این طرح در پی افزایش تهدیدات و سخنان عتاب آمیز مقامات آمریکایی در خصوص کشورمان توسط نمایندگان مجلس تدوین گردیده است.

حاشیه های زیادی در زمینه های امضاهای این طرح وجود داشت اما همه امضا کنندگان این طرح اعلام می داشتند که در راستای کمک به تیم مذاکره کننده آنرا را امضا کرده اند.

روح الله عباسپور نماینده مردم قزوین در این خصوص گفت: نمایندگان در حمایت از تیم مذاکره کننده این طرح را امضا کردند که طرف آمریکایی بداند اگر پای میز محاکمه به وعده های خود پایبند نباشد و عزت ملت ایران را رعایت نکند وکلای ملت وارد عمل خواهند شد.

وی افزود: طرف آمریکایی باید احترام تیم مذاکره کننده ایران را که فرزندان این ملت هستند رعایت کند وگرنه با واکنش تند وکلا ملت روبرو خواهد شد.

غضنفرآبادی:  با امضای طرح سه فوریتی به طرف آمریکایی اعلام کردیم تیم مذاکره کننده از پشتوانه مجلس برخوردار است و با تهدید مذاکرات را ادامه نمی دهد

موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هدف نمایندگان از امضای این طرح این است که جلوی زیاده خواهی های استکبار را بگیرند.

وی تصریح کرد: زمانی که طرفین در حال مذاکره هستند تهدید معنا ندارد.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: با امضای این طرح تلاش داشتیم به طرف آمریکایی اعلام کنیم که تیم مذاکره کننده از پشتوانه قاطع مجلس برخوردار است و در شرایط تهدید مذاکرات را ادامه نخواهد داد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مذاکره در سایه تهدید معنا ندارد افزود: با امضای این طرح به طرف مقابل هشدار دادیم که تیم مذاکره کننده ما و ملت ایران به دنبال مذاکره عزتمندانه هستند و زبان تهدید و زور را بر نمی تابند.

موسوی: طرح سه فوریتی موید تسلط پارلمان ایران بر مذاکرات هسته ای است

شکر خدا موسوی نماینده مردم اهواز هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آمریکایی ها اگر بخواهند لجبازی کرده و تعهدات خود را اجرا نکنند و پای خود را از گلیم شان درازتر کنند مذاکره با آمریکا لغو خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف ما از امضای طرح سه فوریتی تقویت جایگاه تیم مذاکره کننده در مذاکرات است گفت: آمریکا که تحت فشار لابی صهیونیست و کنگره قرار دارد خواهد فهمید که پارلمان ایران به مذاکرات تسلط داشته و اجازه ادامه مذاکرات در هر شرایطی را نمی دهد.

طرح حفظ اقتدار ملت ایران ابزاری مهم در دست تیم مذاکره کننده

در ادامه محمدحسین میرمحمدی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مفاد ماده واحده این طرح در جهت تقویت تیم مذاکره کننده است چون رهبری انقلاب صریحا در این موضوع اعلام نظر کردند و مجلس نیز با این ماده واحده به کمک تیم مذاکره کننده آمده تا فرصتی را در اختیار مذاکره کنندگان قرار دهد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ ادامه داد: با استفاده از این فرصت اگر تهدید ادامه داشت تیم مذاکره کننده می تواند از ابزار این طرح استفاده کرده و سریعا مذاکرات را متوقف کرده و در صورتی که روند مذاکرات اصلاح شد تیم می تواند به مذاکرات خود ادامه دهد.

میر محمدی با اشاره به مخالفتش با سه فوریت این طرح گفت: به نظر من این طرح باید در قالب یک فوریت بررسی شود. طرح سه فوریتی در این خصوص وجاهت قانونی و منطقی ندارد. ما باید این ابزار را در دست تیم مذاکره کننده قرار دهیم تا با بررسی شرایط از آن استفاده کند.

وی اظهار داشت: از امضای این طرح با سه فوریت انصراف دادم اما با یک فوریت آن به عنوان ابزاری در دست تیم مذاکره کننده موافقم.

به گزارش مهر تعدادی از نمایندگان امضا کننده این طرح معتقدند که متوجه سه فوریتی بودن طرح نشده و این طرح را در قالب یک فوریت و یا بیانیه و تذکر امضا کردند اما همگی اذعان دارند که امضای این طرح بیانیه و یا تذکر در راستای حمایت از تیم مذاکره کننده بوده و ابزاری در دست تیم هسته ای برای توقف مذاکرات در صورت ادامه تهدیدات آمریکاست.

 

 

 

 

 

کد N820554

وبگردی