آفتاب
نهاوندیان در مراسم یادبود دکتر آیینه‌وند:

علمای عامل زنده می مانند

علمای عامل زنده می مانند

رییس دفتر رییس‌جمهوری در مراسم یادبود مرحوم دکتر صادق آیینه‌وند با بیان اینکه علمای عامل زنده می‌مانند، گفت: علمای عامل کسانی هستند که آثار آنها نه صرفاً در سطوح کتاب‌ها بلکه در عمل تجلی یافته است و آنچه را می‌گویند عمل می‌کنند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان با بیان اینکه "علمای عامل کسانی هستند که حجیت کلامشان در عملشان نشان داده می‌شود"،‌ افزود: مرحوم آیینه‌وند از کسانی بود که آنچه را که می‌گفت، عمل می‌کرد و در روزگاری که جامعه ما آزرده، رنجیده و زخم‌خورده از افراط و تفریط است به چنین کسانی نیاز فراوان داریم.

رییس دفتر رییس‌جمهوری فاجعه‌بارترین ضربه به اسلام به عنوان دین هدایت را، معرفی این دین به عنوان مکتبی که از آن بی‌عملی و خشونت و قتل برمی‌خیزد، دانست و اظهار داشت: ارایه یک الگوی اعتدالی در همه ساحت‌های حیات از سیاست، اقتصاد تا فرهنگ و اجتماع، بزرگترین مسئولیت امروز دلسوزان دین خداست و برما است که برای حراست از دین خدا پرچمدار اعتدال باشیم.

نهاوندیان در ادامه با بیان اینکه علم فقط کسب دانایی و حفظیات نیست، تصریح کرد: در مکتب اسلام حلم در کنار علم مورد تأکید قرار گرفته و این تنها به معنای همراهی علم و حلم با یکدیگر نیست، بلکه حصول حلم از نتایج کسب علم حقیقی است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری وقار و متانت را از دیگر لوازم کسب علم برشمرد و خاطر نشان کرد: وقار و متانت متفاوت از حلم است و یعنی کسی که علم را فرا گرفت باید با کلام و سکوت به موقع شأن علم را حفظ کند.

نهاوندیان تواضع را از دیگر صفات عالمان عنوان کرد و گفت: اگر عالم تواضع نداشته باشد، با جبر، ظلم و ستم و زورگویی علمش نابود خواهد شد. عالم ربانی کسی است که زیبایی‌های دین خدا را در چشم مردم ترسیم کند، چرا که چنانکه خداوند در قرآن فرموده است، دین اساساً با اجبار سازگاری ندارد و پرهیز از اجبار تنها یک دستور نیست، بلکه در ذات دین خلق شده است.

رییس دفتر رییس‌جمهوری با تأکید بر اینکه "خدا نکند کسی زیبایی‌های دین را با خشونت و ستم در نظر مردم، زایل کند"، اظهار داشت: امروز نیاز به شخصیت‌هایی داریم که روح اعتدال را در شخصیت خود متجلی کرده باشند و اینها هستند که می‌توانند پرچمدار اعتدال باشند. مرحوم آیینه‌وند نمونه‌ای از علم، حلم، وقار و تواضع است که همچنان زنده است و سرمایه و چراغ راهی برای آینده است. اینان از جمله کسانی هستند که به دلیل صدق باطن، پس از مرگ، حتی بیش از ایام حیات منشأ اثر و برکت خواهند بود.

انتهای پیام

کد N820482

وبگردی