آفتاب

اردوغان: هرکه با من نباشد علیه ترکیه است

اردوغان: هرکه با من نباشد علیه ترکیه است

رئیس جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از تمامی احزاب مخالف خود آنها را همدستان فتح‌الله گولن خواند که "باور، فرهنگ و تاریخ ملت ترکیه را هدف گرفته‌اند."

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری ارم، به نظر می‌رسد رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه با انتقاد شدید از مخالفان خود و قائل نشدن استثنا برای هیچ یک از آنها، قصد دارد پس از اعمال محدودیت بر فعالیت‌های آنان و متهم کردنشان به تضعیف کشور، راه را برای تغییر نظام حاکم در ترکیه به ریاست‌جمهوری هموار کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه گفت: احزاب مخالف کشور در کنار گروه هواداران «فتح‌الله گولن» ایستاده‌اند.

دولت ترکیه، فتح‌الله گولن را به نفوذ در نهادهای دولتی و تلاش برای تسلط بر کشور متهم می‌کند، اردوغان نیز همه مخالفان دولت را در دایره اتهام قرار داده است.

اردوغان در سخنرانی در جمع ساکنان شهر ترابزون، در شمال شرق کشور گفت: احزاب مخالف نه‌تنها برای خدمت به مردم ترکیه تلاش نمی‌کنند بلکه در کنار کسانی ایستاده‌اند که باورها، تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های مردم را هدف حملات خود قرار داده‌اند.

بی‌شک این انتقادات تند اردوغان از احزاب مخالف، در راستای مقدمه‌سازی برای هدفی است که وی به وسیله اعمال محدودیت بر مخالفان و اتهام زنی به آنان مبنی بر تلاش برای تضعیف کشور، آن را دنبال می‌کند. اردوغان تلاش می‌کنند نظام ترکیه را به ریاست جمهوری تبدیل کند تا به این ترتیب قدرت خود را بر همه مسوولان و بخش‌ها کشور مستولی کند.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به انتخابات پارلمانی در هفتم ژوئن آینده، گفت: در این انتخابات گروهی تلاش می‌کنند ترکیه جدیدی را پایه‌ریزی کنند و گروه دیگری نیز تلاش می‌کنند به شکل قدیمی خود باقی بماند.

وی در ادامه ریاست‌جمهوری و قانون اساس جدید را برای ترکیه بسیار ضروری دانست و تاکید کرد کشور هرگز در برابر گروه فتح‌الله گولن تسلیم نخواهد شد.

فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت آنکارا، از سال 1998 در ایالت پنسیلوانیای آمریکا اقامت دارد و دولت آنکارا وی را به نفوذ در دستگاه‌های قضایی و پلیس ترکیه متهم کرده است.

همچنین طرفداران وی نیز به سوءاستفاده از سمت‌های خود و شنود غیرقانونی مقامات دولتی و شهروندان متهم هستند.

انتهای پیام

کد N820442

وبگردی