آفتاب

هشدار نماینده نسبت به نابودی دشت میناب و از بین رفتن باغات و نخیلات

هشدار نماینده نسبت به نابودی دشت میناب و از بین رفتن باغات و نخیلات

نماینده مردم میناب و رودان در مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت دشت میناب و از بین رفتن باغات انبه، لیمو و نخیلات در این منطقه هشدار داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدعبدالکریم هاشمی نخل ابراهیمی در تذکری در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس با تأکید بر لزوم توجه به وضعیت دشت میناب، گفت: روز گذشته کارشناسان و معاونین سازمان زمین‌شناسی از این فروچاله‌ها در دشت میناب بازدید کردند و وضعیت این دشت را بحرانی اعلام کردند. قسمت اعظم این دشت فرو نشسته و ما در آستانه یک فاجعه عظیم زیست محیطی در منطقه میناب هستیم.

وی اضافه کرد: اگر برداشت‌های بی‌رویه آب از این دشت متوقف نشود آنچه از باغات انبه، لیمو و نخیلات مانده نیز از بین خواهد رفت. لذا از دولت و مسئولین می‌خواهیم برای جبران این فاجعه زیست محیطی و احیای دشت، باغات و نخیلات اقدام کند و برای زندگی کار و اشتغال مردم میناب هم فکری کنند.

هاشمی با هشدار نسبت به بروز ناامنی در میناب، خاطرنشان کرد: سرقت مسلحانه در منطقه، گروگانگیری مسلحانه و قاچاق عظیمی شروع شده و متأسفانه شاهد اقدامات ناشیانه یگان ویژه و فشار به مردم نیز هستیم. لذا خواهشمندیم فکری به حال مردم شود.

انتهای پیام

کد N820327

وبگردی