آفتاب

یک پناهده کره شمالی: کیم دستور داد عمه اش را مسموم کنند

یک پناهده کره شمالی: کیم دستور داد عمه اش را مسموم کنند

ایسنا نوشت:

یک پناهنده کره شمالی مدعی شد، رهبر این کشور دستور داده تا عمه‌اش را مسموم کنند و به قتل برسانند. به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، "آقای پارک" که نام حقیقی‌اش این نیست و از پناهندگان کره شمالی به سئول محسوب می‌شود، مدعی شد که کیم جونگ اون، رهبر جوان کره پس از آنکه شوهر عمه خود را اعدام کرد دستور داد تا عمه‌اش را نیز مسموم کنند. وی گفت: در پنجم یا ششم سال گذشته میلادی کیم جونگ اون دستور داد تا "کیم کیونگ هویی"، عمه خودش را بکشند.

تنها واحد حفاظت شخصی کیم جونگ اون از این مساله اطلاع داشت و حالا مقام‌های ارشد دولت پیونگ یانگ این مساله را می‌دانند. این مرد ادامه داد، کیم جونگ اون می‌خواست عمه‌اش را که مدت‌ها بود از شرایطش شکایت می‌کرد پس از آنکه همسرش را کشتند، ساکت کند.

"جانگ سونگ تائک"، شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در دسامبر 2013 کشته شد. از زمانی که عمه رهبر کره شمالی در دسامبر 2013 از انظار عمومی ناپدید شد، سرنوشت وی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. عمه و شوهر عمه رهبر جوان کره شمالی در سال‌های نخست رهبری وی پس از مرگ کیم جونگ ایل، به وی مشورت می‌دادند.

به گفته یکی از مقام‌های کره شمالی علت اصلی آغاز درگیری‌ها میان شوهر عمه و رهبر جوان کره شمالی این بود که کیم جونگ اون می‌خواست تا یک مکان برای اسکی و یک پارک آبی به شیوه‌ای که در سوئیس دیده بود ایجاد کند اما شوهر عمه می‌گفت ابتدا باید اوضاع اقتصادی را بهبود بخشید.

همین امر باعث شد تا شوهر عمه کیم جونگ اون در عرض کمتر از یک هفته دستگیر، محاکمه و اعدام شود. او را در ملاء عام اعدام نکردند بلکه در یک اتاق مخفی این کار را انجام دادند. کیم جونگ اون مدعی شد شوهر عمه‌اش علیه منافع کشور اقدام می‌کرده و تلاش داشته تا دولت پیونگ یانگ را سرنگون کند. بیشتر مطالبی که این مرد پناهنده گفته را نمی‌توان تایید کرد چون کره شمالی کشوری منزوی و کاملا بسته است. 

52308

کد N820023

وبگردی