آفتاب
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد:

برگزاری دومین همایش اعتدال با موضوع "زنان" در مهر 94

برگزاری دومین همایش اعتدال با موضوع "زنان" در مهر 94

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: دومین همایش اعتدال در مهرماه سال جاری با موضوع "زنان، اعتدال و توسعه" برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس "زنان" خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شهیندخت مولاوردی در یازدهمین نشست مشاوران امور بانوان در وزارتخانه‌ها، افزود: دولت با تدبیر و مدیریت جهادگونه برای بازگرداندن امور به مدار عقلانیت و خرد جمعی عمل می‌کند و در این زمینه به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست یافته است و پایه‌های درستی را برای تحقق شعارها در حوزه سیاست، اقتصاد و فرهنگ گذاشته است، هرچند هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

وی تاکید کرد: تحقق نهایی این اهداف مستلزم همدلی و همزبانی است و نامگذاری سال جاری به نام دولت و ملت، همدلی و همزبانی، عیدی بزرگی بود که از سوی مقام معظم رهبری به دولت و ملت داده شد، چراکه بدون همدلی و همزبانی نمی‌توانیم اهداف را محقق کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان با بیان اینکه سرمایه انسانی زنان یک فرصت بی‌بدیل است، گفت: زنان به عنوان نیمی از سرمایه انسانی جامعه به کشور می‌توانند در برون رفت از چالش‌ها کمک کنند.

مولاوردی تاکید کرد: باید اعتماد به وجود آید و تقویت شود. اعتماد به مردم از سوی دولت و اعتماد ملت به دولت به عنوان کارگزاران خود، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

وی در ادامه گفت: در حوزه زنان و خانواده راه‌های مختلفی برای تحقق شعار سال در نظر می‌گیریم که یکی از آنان برگزاری نشست‌های ماهانه است.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره سیاست‌های معاونت امور زنان و خانواده در سال 94 اظهار کرد: با تشریک مساعی و جلب مشارکت‌های مدنی و مردم می‌توانیم در مهار آسیب‌های اجتماعی قدم برداریم. این آسیب‌ها تهدید کننده خانواده و سلامت زنان است. با توان افزایی زنان در مقابله با آسیب‌ها می‌توانیم گام‌های خوبی برداریم آن هم در شرایطی که آسیب‌هایی مانند فقر و اعتیاد، زنانه شده است.

مولاوردی با تاکید بر ضرورت دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها ابراز امیدواری کرد که در انتخابات مجلس شاهد دسترسی عادلانه به منابع و فرصت‌ها باشیم و زنان از نظر توانمندسازی سیاسی بتوانند جایگاه سیاسی پیدا کنند.

مولاوردی تاکید کرد: بدون مشارکت زنان نمی‌توانیم به مشکلات اساسی از جمله مشکلات اقتصادی غلبه کنیم. دولت می‌تواند در جهت اصلاح الگوی مصرف، تولید ملی بهره‌مندی از ظرفیت زنان گام بردارد.

انتهای پیام

کد N820004

وبگردی