آفتاب

محمود عباس با رئیس‌جمهور تونس و پاپ دیدار می‌کند

محمود عباس با رئیس‌جمهور تونس و پاپ دیدار می‌کند

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین قرار است یک روز پیش از آنکه به دو راهبه فلسطینی سمت قدیسی اعطا شود، با رهبر کاتولیک‌های جهان در رم دیدار کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ماری الفوسین قتاس" از بیت‌المقدس و "مریم باواردی" که هر دو در قرن 19 در فلسطین مربوط به دوران امپراطوری عثمانی زندگی می‌کردند، روز یکشنبه در مراسمی در واتیکان به مقام قدیسی خواهند رسید.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی همچنین قرار است روز سه‌شنبه با باجی قائد السبسی، رئیس‌جمهوری تونس دیدار کند و از آنجا به رم سفر خواهد کرد.

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در فوریه سال‌جاری میلادی اعلام کرد، به این دو راهبه مقام قدیسی بخشیده خواهد شد. این دو راهبه نخستین اعراب فلسطینی هستند که به مقام قدیسی نائل می‌شوند.

قتاس در سال 1847 میلادی در بیت‌المقدس متولد شده و در سال 1927 میلادی فوت کرد. در سال 2009 میلادی برای وی اعلام آمرزش کردند که آخرین گام پیش از رسیدن به مقام قدیسی محسوب می‌شود. باواردی نیز در سال 1843 میلادی متولد و در فرانسه راهبه شد و در سال 1878 میلادی از دنیا رفت. در سال 1983 میلادی پاپ جان پل دوم برای وی اعلام آمرزش کرد.

انتهای پیام

کد N819967

وبگردی