آفتاب
رئیس اتحادیه علمای یمن:

بیداری و انقلاب یمن شعاعی از نور انقلاب ایران است

بیداری و انقلاب یمن شعاعی از نور انقلاب ایران است

اردبیل – عضو هیئت موسس جنبش انصارالله و رئیس اتحادیه علمای یمن با اشاره به تحولات این کشور تاکید کرد که بیداری و انقلاب شکل گرفته در یمن شعاع نور انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یحیی شرف الدین شمس الدینی عصر دوشنبه در همایش دانشجویی «من یمنی ام» در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: تمام ارزشهای معنوی و اسلامی انقلاب یمن براساس موازین انقلاب تاریخی ایران است.

وی روحیه دینی و معنوی، اتکا به قرآن و اهل بیت، دشمن شناسی و انزجار از آمریکا به عنوان مهمترین دشمن اسلام و مسلمانان را شعاع نوری انقلاب اسلامی ایران در انقلاب و افکار جنبش انصارالله یمن دانست و اضافه کرد: سید حسین بدرالدین در تمام مراحل شکل گیری انصارالله به این مولفه ها تاکید داشته است.

عضو هیئت موسس جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه سیدحسین روحیه دینی و معنوی انصارالله را بازسازی کرده است، ادامه داد: علاوه بر این مردم یمن را با قرآن و اهل بیت مرتبط کرد.

وی با اشاره به تاکید سیدحسین بدرالدین بر لزوم دشمن شناسی بویژه آمریکا به عنوان دشمن اصلی کشورهای اسلامی تصریح کرد: انزجار از آمریکا با برگرفته از شعارهای انقلاب اسلامی ایران از دیگر مواردی است که پایه گذار انصارالله و انقلاب یمن، همیشه مطرح کرده است.

شرف الدین با اشاره به آغاز انقلاب یمن از شهر صعده و گسترش آن به سایر نقاط یمن بیان داشت: با رشد انقلاب به سایر مناطق تفکر مبتنی به انقلاب اسلامی در کل یمن پخش شد و زنگ خطر را برای آمریکا و اسرائیل به صدا درآورد.

وی با بیان اینکه غرب و آمریکا وقتی با یک بیداری اسلامی دیگر روبرو شدند از ترس دست پرورده خود را به حمله واداشتند، متذکر شد: اما به دلیل رویکرد انقلاب و جنبش انصارالله یمن به فرهنگ قرآنی؛ باطل با وجود تمام جنایتهایی که داشته شکست را پذیرفته است.

رئیس اتحادیه علمای یمن با اشاره به توسعه جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: این درخت هر روز در حال تنومند شدن است و هم اکنون تمام مردم این کشور تحت پوشش انصارالله قرار دارند.

وی پیروزی مردم یمن در جنگ با عربستان بویژه آمریکا را به دلیل تربیت قرآنی مجاهدان، اتکا به خداوند، دارا بودن قلب پر از ایمان و ... دانست.

کد N819770

وبگردی