آفتاب
یک فعال دانشجویی :

نتیجه طرح موضوع پول‌های کثیف در انتخابات مشخص می‌شود

نتیجه طرح موضوع پول‌های کثیف در انتخابات مشخص می‌شود

دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جنوب گفت: نتیجه مطرح شدن موضوع پول‌های کثیف و پیگیری آن توسط رسانه‌ها درانتخابات آینده تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

دبیرانجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران جنوب گفت: نتیجه مطرح شدن موضوع پول‌های کثیف و پیگیری آن توسط رسانه‌ها درانتخابات آینده تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

آرین غفاری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) ، اظهار کرد: در ایران انتخابات حرفه‌ای مانند کشورهای پیشرفته جهان برگزار نمی‌شود. در ابتدا با استفاده از ظرفیت احزاب باید به سمت حرفه‌ای شدن انتخابات حرکت کنیم تا علاوه بر حل مسائل اقتصادی شاهد برطرف شدن مشکلات سیاسی انتخاباتی نیز باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت پیشرفت احزاب را چندسالی است درک کرده‌ایم،‌ احزاب پیشرفته باعث شفاف شدن موضوعات مختلف می‌شوند. از طرفی نیز با مطالعه روش‌ها و قوانین کشورهای غربی آن‌جایی که می‌شود می‌توان ازآن‌ها الگوبرداری کنیم.

وی با اشاره به صرف هزینه‌های گزاف از سوی برخی در دوران انتخابات خاطرنشان کرد: در اکثر انتخابات به ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل کثرت کاندیداهای ثبت نام شده خرج‌های عظیمی می‌شود که منابع مالی آن‌ها معلوم نیست. مشخص نمی‌شود که این منابع مالی از جیب چه شخص یا چه گروهی هزینه می‌شود.

این فعال دانشجویی با ضروری خواندن همکاری قوا در راستای برطرف کردن شبهات مالی انتخابات گفت:‌ قوه قضاییه و وزارت کشور می‌توانند با همکاری یکدیگر قوانینی را برای جلوگیری از هزینه پول‌های کثیف تدوین کنند. در آمریکا با این‌که برای انتخابات هزینه‌های بسیار زیادی می‌شود اما انتقاداتی به آن‌ها وارد نیست؛ زیرا از زمان کاندیداتوری مشخص است که چه گروه‌های اقتصادی از کاندیداهای دو جناح حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در ایران چون مشخص نیست چه فرد یا گروهی از چه نماینده‌ای حمایت می‌کنند مشکلات سیاسی اقتصادی پس از انتخابات در جامعه بوجود می‌آید. حتی گاهی دیده شده که پس از گذشت چند سال از انتخابات برای افکار عمومی مشخص شده که فرد یا جریانی که دایعه‌دار یک جناح است، برای کاندیدای جناح دیگر در انتخاباتی پولی هزینه کرده است. همه این مسائل بر وجود فسادهای مالی صحه می‌گذارد.

وی با بیان این‌که «رسانه‌ها باید در حوزه پول‌های کثیف شفاف‌سازی کنند» گفت:‌ رسانه‌ها در مورد مسئله اخیر پول‌های کثیف که توسط وزیر کشور مطرح شد مانور زیادی داشتند. رسانه‌ها بیشترین نقش را در پروبال دادن به این مسئله داشتند. توجه ویژه رسانه‌ای بر یک موضوع و حتی پروبال دادن به آن همیشه اشتباه نیست، بلکه در مواردی مثل موضوع پول‌های کثیف می‌تواند به روشنگری افکار عمومی و پاسخگویی مسئولین بیانجامد. نتیجه این توجه ویژه را به حتم در انتخابات آینده خواهیم دید؛ زیرا با دانستن وجود پول‌های کثیف مردم با احتیاط بیشتری به کاندیداها فکر می‌کنند و از طرفی کاندیداها به دنبال شفاف ساختن منابع مالی‌شان خواهند رفت.

انتهای پیام

کد N819766

وبگردی