آفتاب
اولاند در دیدار با برداران کاسترو:

آمریکا تحریم های خود را لغو کند/ دیدار با مرد تاریخ ساز

آمریکا تحریم های خود را لغو کند/ دیدار با مرد تاریخ ساز

رئیس جمهور فرانسه که روز گذشته به کوبا سفر کرده بود در دیدار با مقامات هاوانا خواستار رفع تمامی تحریم های آمریکا علیه این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، «فرانسوا اولاند» در جریان سفر تاریخی خود به هاوانا، با «فیدل کاسترو» رهبر انقلاب ۱۹۵۹ کوبا، و «رائول کاسترو» رئیس جمهور این کشور، دیدار کرده است.

اولاند در این سفر خواستار پایان چند دهه تحریم های اقتصادی آمریکا علیه کوبا شد و گفت: این تحریم ها به شدت به توسعه این جزیره آسیب زده است.

اولاند اولین رئیس جمهور فرانسه از ۱۸۹۸ است که از کوبا بازدید می کند و اولین رهبر غربی است که از دهه ۱۹۸۰ تاکنون به این کشور می رود.

اولاند و فیدل کاسترو برای یک ساعت صحبت کردند. اولاند پس از دیدارش با فیدل کاسترو گفت: «من روبروی مردی ایستاده بودم که تاریخ ساخته.»

اولاند پیشتر در روز دوشنبه در دانشگاه هاوانا گفت: فرانسه نهایت تلاشش را برای اطمینان از لغو تدابیری که ضربه خیلی بدی به توسعه کوبا زده به کار خواهد گرفت.

وی به تحریم های تجاری آمریکا اشاره داشت که علیرغم بهبود روابط آمریکا و کوبا در ماه های اخیر همچنان برقرار است.

اولاند طرح هایی را برای دو برابر کردن شمار بورسیه های تحصیلی برای دانشجویان کوبایی در فرانسه به عنوان بخشی از افزایش همکاری های آکادمیک و علمی میان دو کشور اعلام کرد.

اولین کاری که روز دوشنبه در دستور کار سفر اولاند بود اعطای بالاترین نشان افتخار فرانسه به سرپرست کلیسای کاتولیک کوبا، کاردینال جیمی اورتگا، بود.

کلیسای کاتولیک کوبا به عنوان میانجی بین ناراضیان و دولت کمونیست عمل کرده است.

کد N819708

وبگردی