آفتاب

اجاره بهای میلیاردی در مناطق شمالی تهران

اجاره بهای میلیاردی در مناطق شمالی تهران

دنیای اقتصاد نوشت:

در بین فایل‌های رهن و اجاره‌ای که به ارزش چند میلیون تومانی به بازار عرضه می‌شوند، واحدهایی هم هستند که با اجاره بهای میلیاردی به مستاجران معرفی می‌شوند.

البته بررسی فایل‌های میلیاردی در بازار اجاره مسکن تهران نشان می‌دهد اجاره بهای میلیاردی مختص مناطق شمالی تهران است. اکثر واحدهای این چنینی در بازار اجاره از نظر کارشناسان مسکن از اجاره بهایی با ارزش غیر واقعی برخوردار هستند و به گفته آنها ارقام ارائه شده از سوی مالکان «حباب» قیمتی دارد.

بیشتر فایل‌های اجاره با ارزش میلیاردی، نوساز هستند و به تعداد انگشت‌شماری واحدهای چند سال ساخت هم با قیمت میلیاردی به بازار عرضه شده‌اند. جالب آنکه مشاوران املاک که ارزش‌گذاری واحدهای اجاره‌ای را بر عهده دارند ارزش واقعی این واحدها را به‌صورت رهن و اجاره کمتر از قیمت میلیاردی پیشنهاد شده از سوی مالک برآورد می‌کنند.

برای مثال: رهن کامل یک واحد مسکونی نوساز، با زیربنای 315 مترمربع در خیابان زعفرانیه (خیابان بهزادی) یک میلیارد تومان از سوی مالک تعیین شده است. این در حالی است که به گفته مشاوران املاک منطقه، نرخ منصفانه این واحد 195میلیون ودیعه و 11 میلیون و 866 هزار تومان اجاره ماهانه است. البته مالک در فایل اظهار کرده که شرایط پرداخت اجاره بها قابل تبدیل است.

از طرف دیگر موجری اجاره بهای واحد 500 متری نوساز خود را یک میلیارد و 500 میلیون تومان به‌صورت رهن کامل اعلام کرده است در صورتی‌که 249 میلیون تومان ودیعه به همراه 17میلیون و 880 هزار تومان اجاره ماهانه، نرخ اجاره واقعی واحد مذکور است. همچنین در خیابان کامرانیه شمالی یک واحد مسکونی 250 متری با یک میلیارد و 400 میلیون تومان رهن کامل به بازار پیشنهاد شده است.

نرخ اجاره واقعی این واحد با نرخ پیشنهادی مالک بسیار فاصله دارد چراکه 135 میلیون تومان رهن به اضافه 8 میلیون و 194 هزار تومان اجاره ماهانه ارزش واقعی این واحد در بازار اجاره است.

علاوه براین، واحد 10 سال ساختی به متراژ 585 متر مربع در خیابان بوکان واقع در خیابان نیاوران با شرایط رهن یک میلیارد و 300 میلیون تومان به بازار اجاره عرضه شده است.

نرخ حقیقی واحد مشابه در بازار اجاره محله نیاوران، 304میلیون تومان ودیعه و 18 میلیون و 419 هزار تومان اجاره ماهانه است.

از سوی دیگر 235 میلیون تومان ودیعه به همراه 14 میلیون و 310 هزار تومان اجاره ماهانه، اجاره بهای منصفانه واحدی به متراژ 400 متر مربع نوساز در خیابان الهیه (خیابان گلنار) است اما موجر رهن کامل این واحد را یک میلیارد و 200 میلیون تومان تعیین کرده است.
3939

کد N819566

وبگردی