آفتاب
الوعی نیوز:

آمریکا ادامه حمله به یمن را بی نتیجه می داند

آمریکا ادامه حمله به یمن را بی نتیجه می داند

یک پایگاه خبری عرب زبان نوشت آمریکا به دنبال آتش بس در یمن است زیرا با توجه به سوابق جنگی آمریکا در گذشته با کشورهای منطقه دریافته که ادامه جنگ بی نتیجه خواهد بود و فرسایشی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه خبری الوعی نیوز، با انتشار مطلبی، از وجود شکاف بین ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی خبر داد و نوشت: شکاف های بین عربستان و آمریکا سیاسی و اقتصادی است و این شکاف ها باعث تزلزل سیاسی بین این دو کشور خواهد شد.
این وب سایت عرب زبان در ادامه تحلیل خود نوشت: سیاست ایالات متحده در منطقه همگام با سیاست سعودی ها نیست. آمریکا به دنبال آتش بس در یمن است زیرا با توجه به سوابق جنگی آمریکا در گذشته با کشورهای منطقه دریافته که ادامه جنگ بی نتیجه خواهد بود و فرسایشی می شود اما آل سعود مصمم هستند که جنگ را ادامه دهند و  امیدوارند به نتیجه مطلوب خود در یمن خواهند برسند.
الوعی نیوز در ادامه از شکاف های اقتصادی بین آمریکا و سعودی ها پرده برداشت و نوشت: آمریکا به طور محرمانه پیام های تهدید آمیزی در خصوص بورس و اقتصاد به ریاض ارسال کرده و از مقامات سعودی درخواست نموده که اقتصاد ریاض باید در برابر اقتصاد ابوظبی ضعیف تر باشد و در درجه دوم در میان کشورهای عربی قرار گیرد.
از سوی دیگر، برخی کارشناسان و تحلیلگران سیاسی عدم حضور «ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» در نشست آتی سران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در آمریکا را نشان دهنده اختلافات عربستان سعودی و آمریکا بر سر راهبرد جدید واشنگتن در قبال تهران دانستند.
برخی از کارشناسان دیگر نیز خودداری پادشاه عربستان از شرکت در این نشست و دیدار با «باراک اوباما» در آمریکا را ناتوانی جسمانی ملک سلمان خواندند، اما برخی دیگر بر این عقیده اند که عربستان سعودی همچنان می خواهد با واشنگتن که متحد دیرین ریاض محسوب می شود، ارتباط داشته باشد.
گفتنی است، پادشاه عربستان که قرار بود خود در این کنفرانس حضور یابد، ولیعهد خود را مأمور کرده که در رأس هیاتی برای شرکت در این کنفرانس راهی آمریکا شود. برخی مقامات سعودی همزمانی بحران یمن و آتش بس در این کشور با برگزاری کنفرانس کمپ دیوید را علت لغو سفر ملک سلمان به آمریکا اعلام کرده اند.

 

کد N819556

وبگردی