آفتاب

انتقاد رئیس جمهوری پیشین یمن از عربستان

انتقاد رئیس جمهوری پیشین یمن از عربستان

رئیس جمهور سابق یمن طی اظهاراتی شدید اللحن، با انتقاد از عربستان سعودی، این کشور را تهدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور سابق یمن که خانه شخصی اش دو روز پیش توسط نیروهای ارتش سعودی و با سه فروند موشک مورد حمله قرار گرفت، امروز طی اظهاراتی شدید اللحن، عربستان را مورد انتقاد قرار داده و این کشور را تهدید کرد.
وی که از مقابل منزل تخریب شده اش صحبت می کرد، طی اظهاراتی گفت: من و خانواده ام همگی در سلامت کامل بسر می بریم. از همه کسانی که جویای حال ما بودند، تشکر می کنم.
«علی عبدالله صالح» که اظهاراتش از شبکه ماهواره ای «الیمن الیوم» پخش می شد، خطاب به عربستان و همدستانش گفت: اگر راست می گویید زمینی وارد یمن شوید، مطمئن باشید سالم از این کشور بیرون نخواهید رفت.
رئیس جمهوری سابق یمن همچنین نسبت به وجود جاسوسانی در داخل هشدار داد و گفت: افرادی در میان مردم وجود دارند که مزدور و جاسوس هستند و اخبار را از داخل یمن برای دشمنان می برند. آنها اطلاعات مهم امنیتی و نظامی را در اختیار دشمن قرار می دهند.
وی در ادامه اظهاراتش حمایت رسمی خود از جنبش أنصار الله را اعلام کرد و گفت: بنده آمادگی خود را برای پرداخت یک میلیون دلار کمک هزینه به یمنی هایی که بر اثر حمله دشمنان، آواره شده اند و به مصر و دیگر کشورها سفر کرده اند، اعلام می دارم.

 

کد N819529

وبگردی