آفتاب

دادگاه عالی اسرائیل طرح افزایش وزرای کابینه را به پارلمان فرستاد

دادگاه عالی اسرائیل طرح افزایش وزرای کابینه را به پارلمان فرستاد

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) طرح دولت جدید این رژیم به منظور افزایش تعداد وزاری کابینه را تایید کرده و به پارلمان فرستاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حزب اپوزیسیون "یش عتید" به دنبال آن بود تا جلوی نخستین قرائت این طرح به منظور افزایش تعداد وزاری کابینه از 18 وزارت فعلی را بگیرد و تاکید داشته چنین طرحی مغایر با قانون اساسی است.

دادگاه عالی اسرائیل امروز تقاضای حزب یش عتید برای مخالفت با این اصلاحیه قانون اساسی را رد کرد.

تصویب قوانین یکی از نخستین چالش‌های احتمالی ائتلاف جدید بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که اکثریت شکننده ای با 61 کرسی در پارلمان متشکل از 120 کرسی این رژیم را کسب کرده، خواهد بود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز نوشت: ائتلاف و مخالفانش خودشان را برای یک نبرد سیاسی خسته‌کننده که نخستین آزمون رهبری نتانیاهو خواهد بود، آماده می‌کنند. این یک آزمون تعیین کننده برای این دولت است که نشان خواهد داد چطور می‌تواند در چارچوب 61 کرسی فعالیت کند.

انتظار می‌رود بحث درباره نخستین قرائت این طرح از مجموع سه قرائت الزامی آن از امروز آغاز شود اما مخالفان این اصلاحیه متعهد شده‌اند که برای مقابله با آن حتی به ابستراکسیون متوسل شوند.

انتهای پیام

کد N819456

وبگردی