آفتاب

اسرائیل 4 ناوچه دیگر از آلمان خرید

اسرائیل 4 ناوچه دیگر از آلمان خرید

رژیم صهیونیستی امروز(دوشنبه) از آلمان چهار ناوچه سبک به منظور حفاظت از سکوهای گازی خود در دریای مدیترانه خرید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این کشتی‌ها که 430 میلیون یورو(480 میلیون دلار) ارزش دارند، قرار است توسط شرکت تسلیحات سازی "تیسن کروپ" آلمان در مدت پنج سال ساخته و تحویل داده شوند.

دولت آلمان با یارانه‌ای فراوان قرار است این ناوچه‌ها را به اسرائیل بفروشد و در این راستا 115 میلیون یورو از هزینه آن را پرداخت خواهد کرد.

دولت آلمان به جبران حادثه هولوکاست در زمان نازی‌ها، متعهد به امنیت اسرائیل شده و در گذشته نیز اغلب هزینه تجهیزات نظامی اسرائیل مانند زیردریایی‌ها را پرداخت کرده است.

بر اساس قراردادی که اسرائیل با آلمان امضا کرده، شرکت "تیسن کروپ" متعهد شده به میزان 700 میلیون شکل(181 میلیون دلار) از کالاهای اسرائیلی را خریداری کند.

دن هارل، مدیر کل وزارت جنگ اسرائیل درباره این قرارداد گفت:" قراردادی که امروز امضا شد از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به طرز چشمگیری قابلیت‌های نیروی دریایی اسرائیل را برای دفاع از سایت‌های راهبردی‌اش در حوزه گاز افزایش می‌دهد."

وی همچنین تاکید کرد که با این قرارداد اقتصاد اسرائیل تقویت خواهد شد.

رام روتبرگ، رئیس نیروی دریایی اسرائیل در بیانیه‌ای گفت که این ناوچه‌های سبک به عنوان ناوچه‌های موشکی "ساعر 6"‌ دسته بندی خواهند شد.

شبکه دو تلویزیون اسرائیل گزارش داد که ناوچه های جدید ساعر 6 بسیار بزرگتر از ساعر 5 بوده و برد عملیاتی آنها دو برابر ساعر 5 است.

انتهای پیام

کد N819436

وبگردی