آفتاب

سازمان بین‌المللی انرژی: انرژی هسته‌ای برای ترکیه یک ضرورت است

سازمان بین‌المللی انرژی: انرژی هسته‌ای برای ترکیه یک ضرورت است

مسوول اقتصادی سازمان بین‌المللی انرژی با اشاره به این که تقاضای انرژی در ترکیه بیش از هر کشور دیگر اروپایی در حال افزایش است، گفت: انرژی هسته‌ای یک ضرورت برای ترکیه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری دوحه قطر، فتیح بیرول، مسوول اقتصادی سازمان بین‌المللی انرژی اظهار کرد: انرژی هسته‌ای یک از معدود منابع تولید انرژی بدون ایجاد آلاینده‌های کربنی است که در واقع با توجه به جاذبه‌های ترکیه برای سراسر جهان انرژی هسته‌ای یک منبع تولید انرژی بدون جایگزین برای ترکیه است.

هم‌اکنون ترکیه به میزان زیادی به گاز مایع وارداتی از روسیه و ایران در تولید انرژی مورد نیازش وابسته است. این کشور تصمیم دارد تا وابستگی خود به گاز مایع را با سرمایه‌گذاری در بخش منابع انرژی تجدیدپذیر و ساخت دست کم سه نیروگاه هسته‌ای کاهش دهد.

مسوول اقتصادی سازمان بین‌المللی انرژی هم‌چنین افزود: هم‌اکنون ترکیه بیش‌ترین افزایش تقاضای انرژی در میان کشورهای اروپایی را دارد بنابراین نه تنها باید از منابع انرژی تجدیدپذیر حداکثر استفاده را بکنیم بلکه انرژی هسته‌ای را نیز گسترش دهیم.

هم‌اکنون ترکیه به دلیل رشد اقتصادی، افزایش جمعیت و تقویت اقتصاد با افزایش روزافزون میزان تقاضای انرژی روبه‌رو بوده است.

ساخت نخستین نیروگاه هسته‌ای ترکیه (آکویو) واقع در سواحل مدیترانه‌ای ترکیه در سال 2016 آغاز خواهد شد. ساخت و تامین هزینه‌های این نیروگاه هسته‌ای 22 میلیارد دلاری توسط شرکت روس اتم روسیه انجام خواهد شد و عمر مفید فعالیت این نیروگاه نیز حدود 60 سال خواهد بود.

انتهای پیام

کد N819388

وبگردی