آفتاب

کشتی سوئدی «آزادی» راهی نوار غزه شد

کشتی سوئدی «آزادی» راهی نوار غزه شد

کشتی «ماریان» با حرکت از آب های منطقه ای سوئد با هدف شکستن محاصره نوار غزه عازم نوار غزه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، کشتی «ماریان» با حرکت از آب های منطقه ای سوئد عازم نوار غزه شد.

این کشتی به عنوان اولین کشتی آزادی ۳ قرار است این مسیر طولانی را با هدف شکستن محاصره ۸ ساله نوار غزه بپیماید.

کشتی فوق که قرار است در بنادر متعدد اروپا نیز برای پیوستن کشتی های آزادی دیگر توقف هایی داشته باشد، ظرفیت زیاد کشتی های باری را نداشته و بیشتر بار آن پنل های خورشیدی و تجهیزات پزشکی برای مردم غزه است.

در میان ۵ سرنشین و ۸ مسافر این کشتی، یک شهروند سوئدی متولد اسراییل که سخنگوی کشتی نیز می باشد، یک پزشک متخصص اطفال و یک فیلم ساز به چشم می خورد.

نامگذاری این کشتی بر اساس نام ماران اسکوک انجام گرفته است. وی در جنبش همبستگی سوئد با فلسطین و در حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه می سال ۲۰۱۴ به کشتی آزادی کشته شد.

دولت سوئد در اکتبر سال ۲۰۱۴ فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته بود.

در ۳۱ ماه می سال ۲۰۱۰ در کشتی های ناوگان آزادی به مقصد غزه حرکت می کرد و از ۳۷ کشور مختلف جهان در آن حضور داشتند. این کشتی ها در آبهای بین المللی از سوی کشتی های جنگی، زیردریایی ها، قایق های تندرو و بالگردهای رژیم صهیونیستی تحت محاصره و سپس حمله قرار گرفتند.

با وجود اینکه این کشتی ها فقط حامل کمکهای انسانی به مردم تحت محاصره غزه بودند، نیروهای اسراییلی به ناوگان آزادی در آبهای بین المللی دریای مدیترانهحمله کردند که در جریان آن ۹ غیرنظامی کشته و بیش از ۵۶ نفر بشدت زخمی شدند.

کد N819344

وبگردی