آفتاب
رئیس جمهور افریقای جنوبی:

غرب هنوز با افریقا مثل اتباع سابق خودش رفتار می کند

غرب هنوز با افریقا مثل اتباع سابق خودش رفتار می کند

رئیس جمهور آفریقای جنوبی با استقبال از سرمایه گذاری چین در کشورش گفت کشورهای غربی علاقه ای به توسعه کشورش ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، «ژاکوب زوما» رئیس جمهور افریقای جنوبی در گفتگو با راشاتودی گفت: کشورهای استعمارگر غربی علاقه ای به توسعه افریقای جنوبی ندارند و به دنبال منابع طبیعی این کشور هستند؛ و این سرمایه گذاری چین است که برای  آفریقا شکوفایی  می آورد.

وی در ادامه تاکید کرد که غربی ها و بخصوص کشورهای اروپایی در قرن نوزدهم برای استعمار به آفریقا وارد شدند و  آنان منابع افریقا را با خود به یغما بردند.

زوما می گوید: حتی  بعد از اینکه قاره افریقا از استعمارپاکسازی شد، روابطش با کشورهای آمریکا، انگیس، فرانسه و سایر کشورهای غربی همانند گذشته باقی مانده است.

رئیس جمهور افریقا توضیح می دهد که آنان هنوز ما را به عنوان جهان سوم قلمداد کرده وتمایلی ندارید که کشورهای مستعمره سابق توسعه پیدا کنند.

ژاکوب زوما در ادامه می گوید که موضوع در رابطه با چین بسیار متفاوت است  و آنها برای تجارت آمده اند و آماده کمک هستند و در نتیجه این به کشورهای افریقا کمک خواهد کرد که قدرتمند شوند.

وی افزود چین به کودکان آفریقایی  آموزش می دهد و در بسیاری از کشورها بزرگراه ساخته است، در حالی که دولت های غربی تنها از معادن بسمت بنادر جاده درست کرده اند.

شایان ذکر است چین بزرگترین شریک تجاری افریقای جنوبی است.

 

 

 

 

کد N819316

وبگردی