آفتاب

"کامرون توانایی تغییر روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را دارد"

"کامرون توانایی تغییر روابط انگلیس با اتحادیه اروپا را دارد"

رئیس سابق کمیسیون اروپایی امروز (دوشنبه) گفت، نخست وزیر انگلیس هم اکنون موضع قدرتمندی در تغییر روابط میان لندن با اتحادیه اروپا دارد پس از آنکه وی بار دیگر توانست در این سمت انتخاب شود و اتحادیه به وی هر آنچه را که بخواهد، می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس موفق شد با کسب اکثریت آراء در انتخابات پارلمانی پیروز شود و برای یک دوره پنج ساله دیگر برای سال‌های 2015 تا 2020 در این سمت باقی می‌ماند.

خوزه مانوئل باروسو، رئیس سابق کمیسیون اروپایی که همچنان با رهبران اتحادیه اروپا روابط نزدیک دارد به رادیو بی‌ بی سی گفت: هم اکنون دیوید کامرون در موقعیت خوبی برای موفقیت قرار دارد. وی هم اکنون یک مشروعیت تازه دارد و فکر می‌کنم که او در داخل انگلیس اختیار بیشتری برای مساله باقی ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا دارد.

وی افزود: سایر رهبران اتحادیه اروپا شاید تمایل داشته باشند تا برخی از نگرانی‌ها و مسائلی که انگلیس مطرح می‌کند را برطرف کنند البته من هشدار می‌دهم که ایده خاص و منحصر به فرد کامرون برای منتظر نگه داشتن مهاجران اتحادیه اروپا به انگلیس برای دریافت هزینه‌های خدمات رفاهی شاید به سختی مورد توافق قرار گیرد. پیشنهاد من این است که به صورت غیررسمی درباره پیشنهادهایی که انگلیس ارایه می‌دهد با شرکای مربوط و نهادها مذاکره کنیم. لحن این مذاکرات بسیار مهم است.

انتهای پیام

کد N819307

وبگردی