آفتاب

درخواست یک مقام نظامی اماراتی برای پایان دادن جنگ با یمن

درخواست یک مقام نظامی اماراتی برای پایان دادن جنگ با یمن

یک مقام نظامی اماراتی در توئیتر شخصی خود خواستار پایان حمله نظامی به یمن شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضاحی خلفان، معاون رئیس کل پلیس دبی در توئیتر خود نوشت: اگر من جنگ را مدیریت می‌کردم، در 10 روز اول جنگ را پایان می‌دادم زیرا جنگ‌ها آثار مخربی دارند و وارد شدن در جنگ با کشورهای ضعیف،‌ در نهایت به شکست منجر خواهد شد و ما باید از جنگ‌های آمریکا در افغانستان،‌ عراق،‌ سوریه، و... عبرت بگیریم.

این نظامی با سابقه و قدیمی اماراتی در شرایطی خواستار پایان دادن به جنگ شده است که سران کشورهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی بر ادامه جنگ با مردم بی‌دفاع یمن اصرار دارند.

ضاحی خلفان این اظهارات را در حالی در توئیت خود نوشته که در کشورهای جنوبی حوزه خلیج فارس مقامات کشور و مردم اجازه ابراز نظر یا مخالفت در برابر حکام و شیوخ را ندارند و به همین دلیل شیخ عبدالله، وزیر امور خارجه امارات در توئیت نوشته خود با لحنی متکبرانه در پاسخ به خلفان خطاب به وی نوشت: تو باید به رهبریتی که در عملیات طوفان قاطع تحت فرماندهی سعودی شرکت کرده اعتماد داشته باشی.

این دومین دخالت بارز و علنی ضاحی خلفان در حوزه تصمیم‌گیری حکام امارات و سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است که در روزهای اخیر مطرح شده است.

هفته گذشته نیز وی پیرامون درخواست دولت مستعفی یمن برای الحاق یمن به شورای همکاری خلیج فارس، پس از مخالفت با این الحاق، برای حکام تعیین تکلیف کرد و ابراز داشت: رهبران کشورهای شورای همکای تنها از طریق مراجعه به آرای عمومی مردم باید در خصوص پیوستن یمن به شورای همکاری تصمیم بگیرند. لحن ضاحی خلفان که از نظامیان ارشد و باسابقه امارات محسوب می‌شود و الزام رهبران شورای همکاری برای مراجعه به آرای مردم، اختلاف نظر گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی بین مخالفان و موافقان وی به وجود آورد. برخی از کاربران در واکنش به اظهارات او نوشتند: در کشورهای شورای همکاری تنها حکام،‌ تصمیم‌گیر اصلی در مسایل کشورهایشان هستند و رأی‌گیری و مراجعه به آرای عمومی دراین کشورها، یک رویا است.

اظهارات ضاحی خلفان نمونه‌ای از اختلافات عمیق در میان نظامیان و حکام کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مواجهه با حوادثی نظیر مقاومت مردم یمن تلقی می‌شود.

انتهای پیام

کد N819223

وبگردی