آفتاب

فصلنامه فرهنگ رضوی خنثی‌کننده اقدامات مروجان اسلام‌هراسی است

فصلنامه فرهنگ رضوی خنثی‌کننده اقدامات مروجان اسلام‌هراسی است

هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی و مجوز علمی و پژوهشی این فصلنامه رونمایی شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیین رونمایی از هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی و مجوز علمی و پژوهشی این فصلنامه و سالگرد انتشار فصلنامه فرهنگ رضوی، با حضور علی اصغر کاراندیش مروستی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مدیرمسئول این فصلنامه، جلال درخشه سردبیر فصلنامه و اعضاء هیئت تحریریه این فصلنامه، عفت شریعتی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان و نویسندگان مقالات و شخصیت‌های علمی و فرهنگی و اصحاب رسانه، در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

علی‌اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در این مراسم گفت: این بنیاد در 200 نقطه از دنیا فعالیت می‌کند و تولیداتی در قالب‌های مختلف فرهنگی و هنری مثل کتاب، فیلم، نشریه و سایت دارد که می‌توان بواسطه آنها اسلام حقیقی را معرفی نمود. هم چنین در داخل کشور برنامه‌های متعددی توسط بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در راستای ترویج فرهنگ رضوی انجام می‌شود.

وی افزود: ما معتقدیم انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و با توجه به تاکیدات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به اهمیت فرهنگ، ما باید احکام این حوزه را بشناسیم سپس به آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: اسلام دین کاملی است و عمل به آن باعث سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌شود که در این مسیر باید محققان دینی، پیام‌های این حوزه را استخراج، شناسایی و ارایه کنند. در این راستا از سال 1392 کمیته‌ای در بنیاد بین‌المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) تشکیل شد تا اندیشمندان از این طریق پیام‌ها را تولید و با ابزارهای مختلف هم چون کتاب، فیلم و...به مخاطبان ارائه کنند که فصلنامه فرهنگ رضوی یکی از این ابزارهای انتقال پیام است. این فصلنامه در دو سال موفق به تولید و انتشار8 شماره شد وبه دلیل مطالب ارزشمند و غنای علی توانست رتبه علمی و پژوهشی کسب کند.

ضرورت ترجمه فصلنامه فرهنگ رضوی

معاون وزیر ارشاد با اشاره به ضرورت ترجمه فصلنامه فرهنگ رضوی، تاکید کرد: در شرایط فعلی که دشمنان اسلام، به ترویج اسلام‌هراسی می‌پردازند، ترجمه فصلنامه فرهنگ رضوی می‌تواند چهره واقعی دین مبین اسلام را به مردم نشان دهد و اقدامات آنان را خنثی کند. دینی که سرچشمه رفعت و مهربانی است.

رئیس هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) تصریح کرد: امروز شاهد رونمایی از هشتمین شماره این فصلنامه هستیم. امیدوارم روزی شاهد توزیع فصلنامه فرهنگ رضوی در جهان و ترجمه آن به زبان‌های مختلف باشیم.

در ادامه این مراسم، سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و مدیرمسئول فصلنامه فرهنگ رضوی، با بیان اینکه ایران نعمت بزرگی مثل بارگاه امام رضا(ع) دارد و اگر بخواهیم وظیفه خود در قبال آن حضرت را انجام دهیم باید به رسالت‌هایمان در این موضع توجه کنیم، گفت: اگر این پیام را به خوبی دریافت کنیم، جامعه‌ای با نشاط و برگرفته از الهام رضوی و سراسر خیر خواهیم داشت.

جعفری با بیان اینکه مجوز علمی و پژوهشی فصلنامه فرهنگ رضوی 2 سال قبل دریافت شده است، ادامه داد: بعد از انتشار 7 شماره از این نشریه، مجوز علمی و پژوهشی بودن آن نیز از سوی وزارت علوم صادر شد که شماره هشتم آن همزمان با صدور مجوز علمی و پژوهشی است، البته چون این نشریه دارای غنای محتوایی است اجازه داده شده تا از همان شماره اول عنوان علمی و پژوهشی برای آن لحاظ شود.

مدیرمسئول فصلنامه فرهنگ رضوی یادآور شد: انتشار شماره هشتم این فصلنامه با اخذ مجوز علمی - پژوهشی آن مصادف و تصمیم گرفته شد در نمایشگاه کتاب تهران که کانون اصلی حوزه فرهنگی کشور است از آن رونمایی شود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی فقیه اسفندیاری، رئیس هیئت علمی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، در سخنانی تصریح کرد: همه تمدن‌های بشری ریشه در آموزه‌های وحیانی دارد و در تاریخ هجرت الهیه در ظاهر تاریخ داریم که امام رضا(ع) مجبور به سفر به ایران شدند، در حالی که این خواست خدا بوده تا در این سرزمین احکام الهی جاری شود.

یاد و نام حضرت ثامن‌الحجج(ع) و رونمایی از فصلنامه شماره هشت

در ابتدای این نشست نیز، دکتر جلال درخشه سردبیر فصلنامه فرهنگ رضوی، با بیان اینکه در پاییز 93 کمیسیون نشریات کشورکه وظیفه تعیین درجات نشریات کشور را دارد، رای مثبت به فصلنامه فرهنگ رضوی داد و درجه علمی - پژوهشی برای آن صادر کرد، گفت: ایده اولیه انتشار این فصلنامه در سال 92 شکل گرفت. همچنین اخذ مجوز این نشریه مهم بود زیرا مخاطبان آن افراد فرهیخته‌اند.

وی درباره دلایل رونمایی از هشتمین شماره فصلنامه فرهنگ رضوی عنوان کرد: رونمایی از این فصلنامه همزمان با اخذ درجه علمی – پژوهشی و عدد هشت به یاد و نام حضرت ثامن‌الحجج(ع) صورت گرفت.

همزمان با سالگرد انتشار فصلنامه فرهنگ رضوی، هشتمین شماره این فصلنامه و مجوز علمی و پژوهشی آن توسط علی اصغر کاراندیش مروستی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) و دکتر جلال درخشه سردبیر فصلنامه فرهنگ رضوی در پایان این جلسه رونمایی شد.

انتهای پیام

کد N819208

وبگردی