آفتاب

مالزی پیوستن به ائتلاف علیه یمن را کذب خواند

مالزی پیوستن به ائتلاف علیه یمن را کذب خواند

ایرنا نوشت:

 فرمانده کل نیروهای مسلح مالزی روز دوشنبه پس از وزیر دفاع این کشور بار دیگر تاکید کرد ماموریت نیروهای نظامی مالزی در عربستان تنها به منظور تسهیل در تخلیه امن شهروندان باقی مانده مالزی در یمن است.

ذوالکفلی محمد زین، فرمانده کل نیروهای مسلح مالزی، گزارش رسانه های عربستان که مدعی شدند نیروهای مسلح مالزی به ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن پیوسته اند را تکذیب کرد.

هشام الدین حسین، وزیر دفاع مالزی نیز صبح امروز در توییتر خود نوشت که این نیروها با هدف کمک به تخلیه غیرنظامیان مالزیایی آواره از جنگ تنها در ریاض حضور دارند.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس) و شبکه تلویزیونی العربیه روز گذشته مدعی شدند نخستین گروه از نظامیان مالزیایی برای مشارکت در دومین مرحله تجاوز به یمن وارد ریاض شده اند.

به نوشته تارنمای رعیت پست، فرمانده کل نیروهای مسلح مالزی گفت دو فروند هواپیمای حمل و نقل C-130 نیروی هوایی مالزی در پایگاه هوایی ریاض پایتخت عربستان فرود آمده اند.

وی هدف از اعزام این هواپیماها را کمک به بازگشت امن شهروندان مالزی در یمن اعلام کرد.

مالزی پیش از این نیز یک فروند هواپیما به منطقه برای تخلیه شهروندان خود از یمن فرستاده بود.

ذوالکفلی محمد زین در بیانیه ای ابراز امیدواری کرد آتش بس پیشنهادی در یمن که مورد قبول طرف های یمنی نیز قرار گرفته ادامه یابد.

هشام الدین حسین، وزیر دفاع و تان راجا، فرمانده ارتش مالزی فروردین ماه امسال با سفر به ریاض و دیدار با مقامات عربستان از تجاوز جنگنده های این کشور به همراه 10 کشور دیگر عربی با حمایت آمریکا به یمن حمایت کرده بودند.

عربستان از ششم فروردین با بهانه جویی و ادعاهایی مانند بازگرداندن عبدربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن، با کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی ائتلافی از چند کشور عربی را با دادن باج های کلان مالی به سران آنها برای حمله به یمن، تشکیل داد.

از زمان آغاز تجاوز نظامی عربستان به یمن، تاکنون بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم این کشور کشته و 6هزار نفر دیگر نیز مجروح شده اند.

52261

کد N819164

وبگردی