آفتاب

انتقاد شدید چین از پنتاگون درباره گزارش تحولات نظامی پکن

انتقاد شدید چین از پنتاگون درباره گزارش تحولات نظامی پکن

دولت چین امروز (دوشنبه) گزارش پنتاگون درباره تحولات نظامی و امنیتی پکن را مورد انتقاد قرار داده و از آمریکا خواست تا یک درک ملموس و واقعی از قوای نظامی چین داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری هندوستان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به گزارش وزارت دفاع آمریکا گفت: ما به آمریکا تاکید می‌کنیم که ذهنیت مربوط به جنگ سرد را کنار بگذارد، عینک تیره خود را بردارد و درک درست و ملموسی از تحولات نظامی چین داشته باشد.

وی از آمریکا خواست تا انتشار مطالب و گزارش‌های بی‌پایه و اساس را متوقف کند و روابط دوجانبه را تضعیف نکند و اعتماد میان ارتش چین و آمریکا را از میان نبرد.

پنتاگون در گزارش سالانه خود اعلام کرد که چین به شدت در حال افزایش بودجه دفاعی خود در چند دهه گذشته است و هم‌اکنون به سطحی رسیده که تهدید برای منافع امنیت ملی آمریکا در منطقه است. بودجه دفاعی رسمی چین در سال گذشته میلادی 136.6 میلیارد دلار بود در حالی که برای هند تنها 38.2 میلیارد دلار بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین به شدت این گزارش را محکوم کرده و گفت که این گزارش بی‌پایه و اساس است. دولت چین تنها به حمایت از تمامیت ارضی و منطقه‌ای خود و منافع امنیتی در دریای چین جنوبی می‌پردازد.

انتهای پیام

کد N819129

وبگردی