آفتاب
حسینی صدر در گفتگو با مهر تأکید کرد:

زور بگویند، تمام توافق‌ها را باطل می‌کنیم/ حمایت از تیم هسته‌ای

زور بگویند، تمام توافق‌ها را باطل می‌کنیم/ حمایت از تیم هسته‌ای

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس با تأکید بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته ای گفت: اگر ببینیم که به ملت ایران زور می‌گویند و حق ما در حال ضایع شدن است، مجلس تمام توافقات را باطل می‌کند.

سید موید حسینی صدر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا درخصوص طرح نظارت بر توافق احتمالی هسته ای با ایران و اقدامات لازم از جانب طرف ایرانی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در این رابطه سنجیده و عاقلانه عمل خواهد کرد؛ ما فعلاً نظارت می‌کنیم و اگر ببینیم که دارند به ملت ایران زور می‌گویند و حق ما در حال ضایع شدن است، مجلس این اختیار را دارد که تمام توافقات را باطل کند.

وی تصریح کرد: هر توافقی و در هر حوزه ای با اراده مجلس لغو می‌شود؛ این، قانون است و هر نوع همکاری و روابط خارجی را نیز مجلس می‌تواند ملغی کند.

حسینی صدر خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر به خاطر اعتمادی که به تیم مذاکره‌کننده هسته ای داریم و می‌دانیم که در راستای منافع ملی کار می کنند و نیز به خاطر حمایت های مقام معظم رهبری، از آنها حمایت می‌کنیم؛ اگر زمانی احساس کنیم که تیم مذاکره‌کننده ما مظلوم واقع می‌شود و به کشور ما اجحاف می‌شود، قطعا مجلس در آن زمان تصمیم خواهد گرفت، اما فعلا دنبال کردن طرح های دوفوریتی و سه فورتی را ضروری نمی‌دانم و معتقدم باید شرایط را رصد کنیم.

اوباما گاهی اوقات سبک‌سری می‌کند/ استفاده ابزاری از تروریسم در ذات آنهاست

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس،  در واکنش به تهدیدهای نظامی طرف آمریکایی علیه ملت ایران به موازات مذاکرات دیپلماتیک تصریح کرد: آدم های سبک‌سر در کنگره و سنای آمریکا زیاد وجود دارد و البته سبک‌سری های آقای اوباما نیز «بگیر و نگیر» دارد و گاهی او نیز از این رفتارهای می‌کند، اما عده ای در نظام سیاسی آمریکا حضور دارند که کلا عقل خودشان را به مجامع ضد انقلاب و لابی‌های صهیونیستی سپرده اند و ما خیلی از اظهارات آنها را تنها در حد حرف می‌دانیم.

وی درباره تاثیر این تهدیدات نظامی بر روند مذاکرات دیپلماتیک گفت: به نظر من اظهارنظرهای نسنجیده آنها بیشتر از این ناشی می‌شود که آینده‌نگری نمی کنند و گاهی برای تامین خوراک های داخلی چنین حرف‌هایی می زنند. بالاخره آنها می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام دموکراتیک است، یعنی نه مجلس به تنهایی می‌تواند کاری انجام دهد و نه دولت. نظام ما یک نظام چندوجهی است که هرکسی بر کار دیگری نظارت می‌کند و در راس همه امور، رهبری حضور دارند و بر کارها نظارت می‌کنند؛ بنابراین بعید می‌دانم که این حرف های آنها آسیب جدی به کشور ما وارد کند.

حسینی صدر با اشاره به شرایط منطقه و جهان و با تأکید بر لزوم تعامل منطقی غرب با ایران اظهار داشت: تیم ما کار خودشان را انجام می‌دهند، اما قدری بازی های سیاسی در هر دو طرف وجود دارد، اما در کل به نظر می‌رسد آمریکایی ها به این نتیجه رسیده‌اند که اگر برخی کشورهای منطقه مهار نشوند، همین رفتاری را که عربستان امروز در یمن دارد و نیز رفتارهای داعش می تواند به کل جهان فراگیر شود هر چند که سبک‌سری می‌کنند، اما به نظرم این قدر شعور دارند که این مسئله را هم درک کنند.

این نماینده مجلس در عین حال تصریح کرد: اینگونه استفاده ابزاری از تروریسم، در ذات آنهاست و نمی‌توان انتظار داشت که آنها نگاه درست و انسان‌دوستانه ای به مسائل داشته باشند.

کد N819074

وبگردی