آفتاب
روحانی هنگام دریافت پیام کتبی رییس جمهوری ترکمنستان:

اجرای توافق‌ها، روابط تهران – عشق آباد را توسعه می دهد

اجرای توافق‌ها، روابط تهران – عشق آباد را توسعه می دهد

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه اجرای توافق‌نامه‌های منعقده میان ایران و ترکمنستان منجر به توسعه و شکوفایی اقتصادی دو کشور خواهد شد،‌ آمادگی تهران برای تسریع در اجرای این توافق‌ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار با معاون رییس کابینه ترکمنستان در امور نفت و گاز ، به چهار دور مذاکرات سازنده روسای جمهور دو کشور اشاره کرد و گفت: اجرایی شدن توافقات دو رییس‌ جمهور و تفاهم‌نامه‌های میان دو کشور از جمله در اجرای طرح‌های راه‌سازی، صادرات کالا و خدمات و نیز مبادلات در حوزه انرژی، زمینه‌ساز توسعه منطقه‌ای و ارتقاء همکاری‌ها خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه همواره مناسبات خوبی میان ایران و ترکمنستان حاکم بوده است، ابراز امیدواری کرد روابط دو کشور همسایه در همه زمینه‌ها توسعه و تعمیق یابد.
«بای مراد خوجه محمد‌اف» معاون رییس کابینه وزرای ترکمنستان در امور نفت و گاز نیز ضمن تقدیم پیام بردی محمد‌اف رییس‌ جمهوری ترکمنستان، به روابط خوب و حسنه دو کشور و امضا ۱۹ سند همکاری دوجانبه اشاره کرد و گفت: ترکمنستان براساس حسن همجواری به دنبال ارتقاء همکاری‌های اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار داشت: در دو روز گذشته هیأت همراهش مذاکرات سازنده‌ای با وزرای نفت، راه، مسکن و شهرسازی و رییس کل بانک مرکزی ایران در خصوص اجرایی شدن توافقات فی‌مابین داشته‌اند.

کد N819050

وبگردی