آفتاب

برگزاری نمایشگاه نقاشی "منتخبین رشته هنر" در زنجان

برگزاری نمایشگاه نقاشی "منتخبین رشته هنر" در زنجان

مسئول برگزاری نمایشگاه نقاشی "منتخبین رشته هنر" دانشگاه زنجان اظهار کرد: شهری در همه عرصه‌ها موفق‌تر است که به مقوله هنر اهمیت بیشتری بدهد.

امیرعباس یولچی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، با اشاره به اینکه نمایشگاه نقاشی برپا شده در سالن نگارخانه شهدای جهاددانشگاهی باشگاه علمی و فرهنگی دانشجویان جهاددانشگاهی واقع در دانشگاه زنجان با تلاش بزرگان رشته هنر این دانشگاه و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان برگزار شده است، ادامه داد: این نمایشگاه با رویکرد بیان توانایی‌های دانشجویان هنر دانشگاه زنجان بر پا شده است و تابلوهای نقاشی منتخب شده از بین 200 تا 300 کار دانشجویی بوده است که از این میان 45 اثر به انتخاب و داوری اساتید گروه هنر انتخاب شده است.

یولچی‌خانی با بیان اینکه دانشگاه زنجان در عرصه هنر هنوز یک دانشگاه نوپا است و نیاز به حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان دارد، خاطرنشان کرد: باید بین هنرمندان و مسئولان اعتمادسازی بیشتری صورت گیرد، به طوری که مسئولان از هنرمندان کمک بگیرند و هنرمندان نیز از تمام توانایی خود برای انجام کارها بهره ببرند.

وی همچنین در خصوص سبک کارهای آثار هنری این نمایشگاه خاطرنشان کرد: بیشتر کارها و تابلوها انتزاعی بوده است و چند موردی نیز کارهای رئال و همچنین دفرمه در بین آثار دیده می‌شود.

این فعال عرصه هنر همچنین در خصوص طیف مخاطبان این نمایشگاه تصریح کرد: بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه عموم مردم و همچنین سایر دانشجویان محصل در دانشگاه هستند. مردم عادی به خوبی یک هنرمند را درک می‌کنند و نیازی نیست که حتماً از مهارت‌های هنری، درک آموخته‌ای داشته باشند، ولی با آموزش‌های آکادمیک می‌توان به صورت علمی به درک علمی از هنر دست یافت.

وی همچنین در خصوص استقبال مردم از این نمایشگاه افزود: خوشبختانه از کارهای این نمایشگاه استقبال خوبی صورت گرفته است و عموم مردم به همراه دانشجویان از این نمایشگاه دیدن کرده‌اند و این مایه دلگرمی فعالان عرصه هنر است.

یولچی‌خانی با بیان اینکه هنر ابزار بیان احساسات اشخاص است، اظهار کرد: انسان از ابتدای پیدایش به طریقی سعی در بیان این احساسات به دیگر افراد داشته است که از همین منظر می‌توان نقاشی‌های موجود در غارها به دست انسان‌های بدوی را بازبینی کرد و اذعان داشت که انسان‌ها در هر دوره‌ای که باشند نیاز به مطرح کردن احساسات و افکار خود دارند و به واقع یک هنرمند با ابزار هنری خود در این امر قدم می‌گذارد.

وی همچنین افزود: هیچ شخصی نیست که هنر و زیبایی موجود در آن را دیده و از آن ابراز تنفر کند، چرا که انسان به خاطر روح زیبایی‌طلبی‌اش همواره از هنر استقبال می‌کند. هنر فکر آدمی را باز می‌کند و به زندگی اشخاص اشتیاق می‌بخشد و موجب می‌شود تا روح به یک لطافت خاصی دست یابد.

یولچی‌خانی همچنین از کم‌توجهی مسوولان نسبت به رشته‌های هنر گلایه کرد و گفت: در حال حاضر نداشتن کارگاه‌های کافی، کمبود کلاس برای دانشجویان رشته هنر و همچنین کم‌توجهی به مقوله افزودن رشته گرافیک در شاخه هنر از مشکلاتی است که دانشجویان رشته‌های هنر در دانشگاه زنجان با آن درگیرند.

وی همچنین از فعالیت‌های گروه هنر در دانشگاه زنجان گفت و ادامه داد: در حال حاضر گروه هنر دانشگاه زنجان سه تا چهار سمینار، دو نشست بزرگ علمی و همچنین همایش بزرگداشت روز خلیج‌فارس را برگزار کرده است که انتظار می‌رود با حمایت مسوولان این فعالیت‌ها بیشتر شود.

یولچی‌خانی در ادامه به اعتمادسازی در فضای آکادمیک اشاره و بیان کرد: همواره باید در یک فضای آکادمیک بین هنرمند و سایر اشخاص اعتمادسازی صورت گیرد تا بتوان پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد و امیدواریم که دانشگاه زنجان بتواند در مقوله هنر پیشگام باشد.

انتهای پیام

کد N819030

وبگردی