آفتاب

کره شمالی به‌دنبال ساخت زیردریایی هسته‌ای در 5 سال آینده

کره شمالی به‌دنبال ساخت زیردریایی هسته‌ای در 5 سال آینده

یک مقام عالی رتبه نظامی کره جنوبی مدعی شد که کره شمالی طرحی 4 تا 5 ساله را برای ساخت زیردریایی‌هایی با قابلیت حمله و پرتاب موشکل‌های بالستیک هسته‌ای آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال،‌ در صورت تکمیل این برنامه پیونگ یانگ، یک تهدید جدی و تازه از سوی کره شمالی برای ژاپن، کره جنوبی و نیروهای نظامی آمریکا مستقر در شبه جزیره کره محسوب خواهد شد.

فن‌آوری‌های جدید به دست آمده کره شمالی در زمینه‌های دریایی و موشکی با اقدامات امنیتی جدیدی همراه شده است، پس از آن که رسانه‌های رسمی این کشور اعلام کردند که ارتش برای نخستین‌بار توانسته است پرتاب یک موشک بالستیک از زیردریایی را با موفقیت آزمایش کند.

بنا برگفته این مقام نظامی کره جنوبی، ساخت و گسترش موشک‌های بالستیک هسته‌ای و نصب آن بر روی زیردریایی‌ها در واقع از می 2012 توسط رژیم پیونگ یانگ آغاز شده است، البته هنوز نیز مشخص نیست که آیا کره شمالی به توانایی نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک‌های بالستیک دست یافته است.

بنابر اعلام کارشناسان، کره شمالی هم اکنون از ناوگان فرسوده مربوط به دوره شوروی استفاده می‌کند، این در حالی است که اخیراً عکس‌های ماهواره‌یی یک زیردریایی ناشناس و جدید را در آب‌های کره کشف کردند که به گفته مقامات پیونگ یانگ توانایی پرتاب موشک‌های هسته‌ای را دارد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، کره شمالی اخیراً به پیشرفت‌هایی در این زمینه دست یافته است، اما هنوز هم موضوع فن‌آوری نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی زیردریایی‌ها و پرتاب آن، مهم‌ترین چالش پیونگ یانگ است.

نصب موشک‌های بالستیک هسته‌ای بر روی زیردریایی، احتمال گزینه حمله نظامی کره شمالی به کشورهای منطقه را افزایش خواهد داد چرا که تشخیص و رهیابی زیردریایی‌ها امری بسیار سخت و پیچیده است.

این در حالی است که وزیر دفاع کرده جنوبی اعلام کرده است که تکنولوژی سیستم‌های ره‌یابی این کشور قابلیت تشخیص هرگونه حرکت زیردریایی‌های پیونگ یانگ را دارد.

انتهای پیام

کد N818938

وبگردی