آفتاب

هشدار وزیر اطلاعات احمدی نژاد نسبت به عوامل فتنه زا در مذاکرات هسته ای

هشدار وزیر اطلاعات احمدی نژاد نسبت به عوامل فتنه زا در مذاکرات هسته ای

وزیر سابق اطلاعات بر لزوم توجه به فتنه‌های دشمنان انقلاب و اسلام در آینده تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در نخستین شب یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی در این مدرسه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با هدفی والا از سوی امام راحل تحقق یافت که این اهداف والا عرصه‎های ملی و فراملی را در برگرفت. ایجاد حکومت اسلامی، فراهم کردن زمینه برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) و همچنین بیدار کردن ملل مسلمان از جمله این اهداف والا بود که با نهادینه کردن روحیه شهادت در مردم شکل گرفت. در سال‌های پس از انقلاب اسلامی، دشمنان به دنبال ایجاد فتنه‎های گوناگون در کشور بودند و این فتنه‌ها همگی بر گرفته از اتاق‌های فکر صهیونیست‌ها بود و باید مطمئن باشیم که آن‌ها فتنه 88 را پی‌ریزی کردند و امروز نیز به دنبال فتنه بزرگتری هستند.

وی افزود: روحانیت نقش بسیار مهمی در مقابله با آسیب‌ها و کشاکش‎های ضدنظام دارد؛ همان‌گونه که روحانیت درصد سال گذشته این چنین رفتار کرده است؛ روحانیون مظهر تجلی دین هستند و یهود هم از ابتدا با دین و این مظاهر اصیل دین مشکل داشت. یهودیان در دربار معاویه نیز حضور پیدا کردند و از وی برای ضربه به اسلام سود بردند و این حضوردر دوره‌‏های مختلف ادامه یافت و امروز نیز به اشکال مختلف ادامه دارد. یهودیان امروز نیز به دنبال معاویه‌هایی هستند که از این طریق به جامعه اسلامی ضربه بزنند.

وی با بیان این‌که « یکی از فعالیت‎های مهم یهودیان در سراسر جهان، ایجاد اتاق‎های فکر مقابله با نظام اسلامی است و آن‌ها از عوامل داخلی برای اجرای نقشه‎های پلید خود سود می‎جویند.» گفت: یکی از خروجی‌های این اتاق‎های فکر خارج کردن ذهنیت و روحیه آمریکا ستیزی در مردم است؛ برای این کار نقشه‎های فراوانی در ذهن دارند. آن‌ها روی آقازاده‏‌ها کار خواهند کرد و از این طریق سعی می‎کنند به کشور ضربه وارد کنند؛ از یک طرف کار فرهنگی و زیرساختی می‎کنند و از دیگر سوی در مذاکرات برای ما شرط و شروط می‎گذارند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: آن‌ها می‎خواهند بغض و کینه مردم نسبت به آمریکا را از بین ببرند و به همین دلیل سعی می‎کنند با ارایه چهره‌ای منطقی و حق‌مدار و صلح‌طلب توپ را به زمین ما بیاندازند و مسئولان ما را به عنوان مقصران به نتیجه نرسیدن مذاکرات و این وضعیت بد و تحریمی جلوه دهند. رهبر معظم انقلاب خطوط اسلامی این مذاکرات را ترسیم کرده‌اند. حفظ عزت کشور مهمترین خط قرمز ماست که باید در این مذاکرات به خوبی این خط حفظ شود.

وی ادامه داد: دشمنان در طول تاریخ اسلام به دنبال به اضمحلال کشور بوده‌اند و به همین دلیل از هر فشاری در این رابطه استفاده خواهند کرد؛ باید با شناخت حیله‎های دشمنان در این امور اقدام کنیم.

وی با بیان این‌که «مذاکره‌کنندگان آمریکایی از 100 حقوقدان برای بیان کلماتشان استفاده می‌کنند»، گفت: باید مراقب عوامل فتنه‌زا در کشور باشیم؛ زیرا دشمنان روی این مهره‎ها سرمایه‌گذاری کرده‎اند. دستگاه اطلاعاتی ما این حرکات را رصد کنند و این طرح را در اختیار تیم مذاکره کننده قرار دهند.

مصلحی گفت: در یکی از جلسات مذاکرات طرف انگلیسی سخنی به میان آورد که مذاکرات را به نتیجه مطلوبی می‌رساند، اما نماینده آمریکا با استفاده از کاغذ کوچکی اجازه سخن گفتن به او را نداد که آن کاغذ در اختیار ما قرار گرفت و همین مسایل باعث شد که فرانسوی‌ها از توافق ژنو دو جلوگیری کنند.

23220

کد N818933

وبگردی