آفتاب
مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران:

اگر تبلیغ منجر به تربیت نشود، بی‌اثر است

اگر تبلیغ منجر به تربیت نشود، بی‌اثر است

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران گفت: تربیت وعاظ و سخنرانان برجسته از جمله برنامه‌های سازمان تبلیغات است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نصیر نیک‌نژاد در چهارمین همایش تجلیل از چهره‌های برتر تبلیغ با بیان این‌که «ابزارهای جدید رسانه‌ای می‌خواهد این مساله را به مردم تلقین کند که بحث خطابه و منبر باید رفته رفته برداشته شود» اظهار کرد: در حالی که هرگز اینگونه نیست و با تمام پیشرفت‌ها نه تنها تاثیر منبر و خطابه کمتر نشده بلکه ما معتقدیم روز به روز تاثیر آن بیشتر و نیاز به داشتن مجالس وعظ و خطابه بیشتر احساس می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران تاکید کرد: خیلی از دانشمندان و فرهنگیان غرب بر این امر اذعان کرده‌اند که این شیوه خطابه و چهره به چهره که در جهان اسلام وجود دارد بی‌بدیل و بی‌نظیر است. آنها به امر تبلیغ اینگونه نگاه می‌کنند که فقط پیام خود را به مردم انتقال بدهند، ولی برای ما آن چیزی که بسیار مهم است این مطلب است که تبلیغ با هدف تربیت صحیح صورت بگیرد.

نیک‌نژاد افزود: اگر تبلیغ منجر به تربیت نشود، بی‌اثر است و به همین سبب سازمان تبلیغات اسلامی به این موضوع پرداخت که بتواند بحث منبر و خطابه را توسعه بدهد و تربیت وعاظ و سخنرانان برجسته از جمله برنامه‌های این سازمان است.

وی تصریح کرد: اگر اکنون به پای منبرها برویم می‌بینیم که فقط کهنسال‌ها نیستند که پای منبر روحانیون‌اند، بلکه بیش از 60 درصد آنهایی که پای منبرها هستند جوانان‌اند و اگر در مناسک و مناسبت‌های مذهبی دقت کنیم این مساله را می‌بینیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران ادامه داد: مبلغین دینی امروز به دو صورت وارد این عرصه می‌شوند یکی آنها که خود به صورت خودجوش وارد می‌شوند و دیگر مبلغینی هستند که توانایی این کار را دارند ولی میدان برای حضور آنها فراهم نیست. ما این میدان را برای آنها فراهم می‌کنیم و اگر جایی لازم باشد دوره‌های آموزشی وعظ و خطابه را برای روحانیون برگزار می‌کنیم.

نیک‌نژاد یادآور شد: امروز در استان تهران بالغ بر 18 هزار هیات مذهبی داریم که در سال گذشته ما 10 هزار مبلغ را به این هیات‌های مذهبی فرستادیم و هنر مبلغین باید این باشد که مخاطبان را جذب کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی تهران در ادامه با معرفی اسامی چهره‌های برتر تبلیغ در سه دوره گذشته، گفت: در دوره اول حجج الاسلام صدیقی، سیدمهدی طباطبایی، سیدرضا تقوی، شجاعی، غروی، ناصر رفیعی و خوانساری بودند و در دوره دوم حجج اسلام شیرازی، رییسی، پناهیان، ناصر نقویان، شهاب مرادی، مسعود عالی، حائری‌زاده و خادمیان بودند و در دوره سوم از حجج‌ ااسلام دین‌پرور، محسن قرائتی، رشاد، علی ثمری، مصطفی میرلوحی، حاتم‌پوری و گواهی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

کد N818922

وبگردی