آفتاب

مقامات افغان: مهاجمان خارجی در حمله به قندوز دست دارند

مقامات افغان: مهاجمان خارجی در حمله به قندوز دست دارند

مقامات افغان اعلام کردند، در حمله شبه‌نظامیان طالبان به قندوز نیروهای خارجی نیز حضور دارند؛ حمله‌ای که تاکنون باعث فرار دست‌کم 100 هزار تن از این منطقه شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، فرماندار ولایت قندوز و رئیس پلیس این منطقه ادعا می‌کنند، این مهاجمان خارجی از جمله افرادی هستند که گروه‌های مرتبط با داعش در افغانستان اعلام وفاداری کرده‌اند. با این حال این مقامات جزئیات بیشتری برای اثبات این ادعای خود ارائه نکرده‌اند.

درگیری‌ها در قندوز از 24 آوریل آغاز شد. از آن زمان هزاران تن از نیروهای کمکی افغان در این منطقه مستقر شده‌اند. مقامات افغان نگران بودند که در پی حمله طالبان، قندوز تحت کنترل طالبانی‌ها قرار بگیرد.

محمد عمر صافی، فرماندار ولایت قندوز اعلام کرده که اجساد 18 خارجی در میادین جنگ شناسایی شده است. اجسادی که به نظر می‌رسد متعلق به افرادی از تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، ترکیه و چچن هستند.

صافی معتقد است، مهاجمان خارجی به حمایت مالی و تکنیکی از طالبان می‌پردازند. مهاجمانی که گمان می‌رود به خوبی در افغانستان و پاکستان آموزش دیده‌اند.

ژنرال عبدالصبور نصرتی، رئیس پلیس قندوز نیز در این باره می‌گوید: نیروهای ما شاهد حضور مهاجمان کاملاً مجهز با صورت‌های پوشیده در میدان جنگ بوده‌اند. ما نمی‌توانیم حضور داعش در اینجا را رد کنیم اما شنیده‌ایم که بین خود شورشیان نیز در این باره اختلافاتی وجود دارد.

در همین حال سخنگوی کمیسیونر ارشد سازمان ملل در امور آوارگان در کابل می‌گوید، دست‌کم تاکنون 100 هزار تن در پی این درگیری‌ها محل زندگی خود را در قندوز و اطراف آن ترک کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N818885

وبگردی