آفتاب

ناتو و اتحادیه اروپا برقراری آرامش در مقدونیه را خواستار شدند

ناتو و اتحادیه اروپا برقراری آرامش در مقدونیه را خواستار شدند

به دنبال درگیری‌ها میان پلیس مقدونیه و یک گروه مسلح که باعث کشته شدن 22 تن شد، ناتو و اتحادیه اروپا خواستار برقراری آرامش در مقدونیه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ینس استولتنبرگ"، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای گفت: من از همگان می‌خواهم تا به خاطر مقدونیه و کل منطقه خویشتن‌داری کرده و از هرگونه افزایش ناآرامی‌ها اجتناب کنند.

پلیس مقدونیه اعلام کرد، عملیات نیروهای پلیس علیه این افراد مسلح در شهر "کومانوو"، واقع در شمال مقدونیه به پایان رسیده است. سخنگوی پلیس مقدونیه گفت: فعالیت‌های این گروه مسلح خنثی شده است. در حال حاضر منطقه ناآرام در کومانوو تحت کنترل پلیس است. در درگیری‌های مسلحانه‌ای که از اوایل صبح شنبه آغاز شد، هشت افسر پلیس کشته شده، 37 تن دیگر زخمی شدند و 14 جسد نیز در این محل کشف شد.

این سخنگو ادامه داد: این مهاجمان جزو یک گروه تروریستی خطرناک هستند که اعضایشان شامل افرادی است که برای آنها حکم بازداشت بین‌المللی صادر شده است.

این گروه متشکل از 30 تن است که اکثر آنها جزو شهروندان مقدونیه و پنج تن جزو آلبانی‌های کوزووو و یک تن از آلبانی است.

وزارت کشور مقدونیه نیز اعلام کرد، همزمان با آغاز تحقیقات درخصوص این ناآرامی‌های مرگبار، حدود 20 تن از افراد مسلح که روز شنبه تسلیم شدند به دادگاه فرستاده شدند.

همزمان با اینکه مقدونیه روز یکشنبه دو روز عزای عمومی اعلام کرد، اتحادیه اروپا و ناتو نسبت به خطر تشدید ناآرامی‌ها در بخشی از این کشور که در سال 2001 میلادی مورد شورش آلبانی‌تبارها قرار گرفت، هشدار دادند.

آلبانی‌تبارها حدود یک‌چهارم از جمعیت 2.1 میلیون نفری مقدونیه را تشکیل می‌دهند. وزارت کشور مقدونیه گفت: این افراد مسلح قصد انجام حمله تروریستی به موسسات دولتی و اهداف غیرنظامی را داشتند.

انتهای پیام

کد N818768

وبگردی