آفتاب
مادورو:

آمریکا به دلیل از دست دادن نفوذش در پی آزار روسیه و ونزوئلا است

آمریکا به دلیل از دست دادن نفوذش در پی آزار روسیه و ونزوئلا است

رئیس جمهور ونزوئلا در اظهارتی دلیل فشارهای وارده از آمریکا بر کاراکاس و مسکو را، از بین رفتن نفوذ ایالات متحده در جهان دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، «نیکلاس مادورو» در مصاحبه با راشاتودی با اعلام این مطلب در ادامه گفت: آمریکا وزن خود را در عرصه بین الملل از دست داده و از همین رو روسیه و ونزوئلا را هدف قرار می دهد. 

به گفته رئیس جمهور ونزئلا دلیل اقدامات واشنگتن برای مهار چین را نیز باید در همین امر (کاهش نفوذ آمریکا در جهان) جستجو کرد. 

مادور با اشاره به افزایش فشارهای آمریکا به ونزوئلا گفت: بعد از آنکه آمریکا فشارهای خود بر کاراکاس را افزایش داد ما از از حمایت بیشتری در آمریکای لاتین برخوردار شدیم. 

آمریکا در ماه مارس ونزوئلا را تهدیدی علیه امنیت ملی خود اعلام کرد و در همین رابطه تحریم هایی را نیز علیه کاراکاس وضع نمود. 

مادور در ادامه افزود: در نشست رهبران آمریکایی که در ماه گذشته برگزار شد همه رهبران در برابر این دیدگاه آمریکا که ونزوئلا تهدیدی علیه امنیت ایالات متحده است ایستادند و از اوباما خواستند تا این دیدگاه خود را تغییر دهد. بدین ترتیب واشنگتن به این نکته پی برد که ونزوئلا تنها نیست و می تواند حامیانی را برای خود پیدا کند.

کد N818764

وبگردی