آفتاب

هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره فاز جدید تهدیدات تروریستی

هشدار وزیر امنیت داخلی آمریکا درباره فاز جدید تهدیدات تروریستی

وزیر امنیت داخلی آمریکا اعلام کرد که تروریسم جهانی به مرحله جدیدی وارد شده جایی که تبلیغات رسانه‌ای افراط‌گرایان به صورت موفقیت‌آمیزی شبه‌نظامیان «تک رو» را جذب کرده و آنها را به انجام اقدامات به نفع خود سوق می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ای.بی.سی نیوز گفت، تاثیر داعش فراتر از صحنه نبرد در خاورمیانه است. ما به طور قطع در یک محیط جدید قرار گرفته‌ایم چون استفاده این گروه تروریستی از رسانه‌های اجتماعی و اینترنت باعث شده تا این گروه توانایی بیشتری در رخنه و نفوذ در داخل آمریکا داشته باشد و به تشویق و ترغیب سایرین بپردازد و برای خود شبه‌نظامیان تک‌رو دست و پا کند ما به طور قطع با فاز جدیدی از تهدید جهانی تروریستی مواجه هستیم و در آن شبه‌نظامیان تک‌رو می‌توانند در هر لحظه‌ای حمله کنند.

جیمز کامی، مدیر پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) هفته گذشته گفت که مقام‌ها نگران این هستند که داعش از طریق تبلیغات آنلاین افراد را به انجام حملات علیه ارتش و پلیس ترغیب کند.

وی افزود: صدها یا شاید هزاران تن در آمریکا این پیام‌ها را از جانب داعش دریافت می‌کنند.

ارتش ایالات متحده اوضاع امنیتی را در سراسر کشور روز جمعه افزایش داد.

جی جانسون ادامه داد: به دلیل استفاده از اینترنت، ما باید با این گروه و پیام‌هایشان در فضای مجازی مقابله کنیم و به همین دلیل است که پلیس در سطح محلی باید گوش بزنگ باشد و ما باید این مساله را دائماً گوشزد کنیم.

وزیر امنیت داخلی آمریکا به رهبران در جوامع گسترده اسلامی نیز تاکید کرد که اقداماتشان را برای مقابله با افراط‌گرایی افزایش دهند و افزود: این افراط‌گرایی‌ها از داخل جامعه اسلامی می‌آید. بنابراین، رهبران اسلامی که می‌توانند زبان نرم‌تری نسبت به دولت فدرال داشته باشند، باید با این افراد مقابله کنند.

انتهای پیام

کد N818755

وبگردی