آفتاب

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها با شعار "اسقاط نظام"

تظاهرات گسترده بحرینی‌ها با شعار "اسقاط نظام"

جمع زیادی از مردم بحرین با برگزاری تظاهرات گسترده‌ ضمن اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی خواهان سرنگونی رژیم آل خلیفه و ایجاد نظام سیاسی جدید شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، مناطق مختلف بحرین این روزها صحنه تظاهرات گسترده در همبستگی با بازداشت‌شدگان سیاسی در زندان‌های رژیم آل خلیفه است که همواره در معرض شکنجه شدید نیروهای این رژیم قرار دارند.

در همین راستا مردم بحرین به دعوت جمعیت "جوانان انقلاب 14 فوریه" تظاهرات گسترده‌ای را با عنوان "حق دارم سرنوشت خودم را تعیین کنم" در شهرک «الهمله» برگزار و بر پایبندی خود برای ایجاد نظام سیاسی جدید براساس نتایج رفراندوم مردمی که در نوامبر 2014 برگزار شد، تاکید کردند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعارهایی سرنگونی نظام آل خلیفه، برخورداری مردم از حق تعیین سرنوشت و ایجاد نظام سیاسی جدید که عدالت و برابری را میان تمامی مردم بحرین برقرار سازد، خواستار شدند.

در همین حال نیروهای رژیم آل خلیفه با گلوله و گاز اشک‌آور و با حمایت خودروهای زرهی وزارت کشور به تظاهرکنندگان بحرینی حمله کردند.

این تظاهرات برای اعلام همبستگی با بازداشت‌شدگان در زندان‌های آل خلیفه برگزار شد. تجمع‌کنندگان همچنین خواهان آزادی فوری بازداشت‌شدگان، توقف شکنجه‌ها و مجازات مسوولان شدند.

تظاهرکنندگان در شهرک‌های «الدیه»، «اسکان عالی»، «کرزکان»، «ابو صبیع» و «الشاخوره» همبستگی خود را با بازداشت‌شدگان اعلام و شکنجه آنها در زندان‌ها را محکوم کردند.

انتهای پیام

کد N818741

وبگردی