آفتاب
یک عضو کمیسیون کشاورزی:

صادرات محصولات آب‌بر با صرفه‌جویی منافات دارد

صادرات محصولات آب‌بر با صرفه‌جویی منافات دارد

یک عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادرات محصولات آب‌بر مثل هندوانه و سیب‌زمینی تأکید کرد که این مسأله با صرفه‌جویی و وضعیت بحران آبی که در آن قرار داریم منافات دارد.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر مسأله آمایش سرزمین نیز تأکید کرد و گفت: آمایش سرزمین نه تنها برای کشاورزی بلکه برای هر برنامه دیگری در کشور یک نقشه راه است و مناطق استراتژیک را به ما نشان می‌دهد.

او ادامه داد: درست است که آمایش سرزمین دیده شده، نقاط ضعف و قوت بررسی شده و الگوی کشت در مناطق مختلف مورد توجه قرار گرفته اما این کار زحمت بزرگی است که انجام شده اما مسکوت مانده و در گوشه‌ای کنار گذاشته شده که این مسأله ظلمی در حق مجموعه امنیت غذایی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم خواسته‌هایمان در بخش کشاورزی را اجرایی کنیم اجباراً باید از طریق آمایش سرزمین و تعریف الگوی کشت عمل کنیم. چرا که بدون نقشه راه نمی‌توانیم هر هدفی را تعریف کنیم. اگر بخواهیم کاری که در بخش کشاورزی انجام می‌دهیم بعدها نتیجه بخش باشد، کشت باید بر اساس آمایش سرزمینی باشد و الگوی کشت را رعایت کنیم.

نماینده مردم شوش به بحران آب نیز اشاره کرد و افزود: بحران آب واقعیتی است که انکار آن امکان‌پذیر نیست؛ در برخی موارد حتی سفره‌های زیرزمینی خالی شده‌اند لذا ما باید مصرف آب را مدیریت کنیم. در حال حاضر بیشتر مصرف آب در بخش کشاورزی است و الگوی مصرفمان نیز درست نیست که باید بتوانیم از آبیاری نوین استفاده کنیم.

انتهای پیام

کد N818726

وبگردی