آفتاب

پادشاه عربستان: هدف از عملیات در یمن تضمین امنیت منطقه است!

پادشاه عربستان: هدف از عملیات در یمن تضمین امنیت منطقه است!

ایسنا نوشت:


پادشاه عربستان با این ادعا که هدف ائتلاف طوفان قاطع کمک کردن به یمن است، در بیانیه‌ای گفت: مداخله نظامی در یمن باعث شد که از وقوع یک توطئه منطقه‌ای در خاورمیانه جلوگیری شود.

به گزارش شبکه الجزیره، خالد الفیصل، امیر منطقه مکه این بیانیه را به نیابت از ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در افتتاحیه بیست و دومین دوره "مجمع فقه اسلامی" در این شهر قرائت کرد.

ملک سلمان در این بیانیه گفت: مداخله نظامی در یمن باعث شد تا از تبدیل این کشور به پایگاهی برای ایجاد یک توطئه منطقه‌ای ممانعت به عمل آوریم. توطئه‌ای که هدف آن بر هم زدن ثبات و امنیت کشورهای منطقه و تبدیل آن به مرکزی برای اقدامات تروریستی، فتنه‌ و درگیری‌های خشونت‌آمیز بود.

پادشاه عربستان افزود: ما برای نجات یمن و مردم آن از گروهی وارد عمل شدیم که در حال تفرقه‌افکنی و ایجاد طایفه‌گرایی در این کشور بودند و با دولت مشروع به دشمنی پرداخته و امنیت و ثبات یمن را بر هم زده بودند. این گروه همچنین با استفاده از حمایت‌هایی که از طرف‌های خارجی جهت سلطه بر منطقه دریافت می‌کرد برای کشورهای همجوار به ویژه عربستان، تهدید بود.

وی به علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور پیشین یمن نیز اشاره کرد و گفت: افزایش قدرت‌ این گروه با توطئه طرف‌های داخلی یمن موجب نقض پایبندی به اصول طرح شورای همکاری خلیج فارس درباره یمن شد.

پادشاه عربستان افزود: خطر رخدادهای یمن در انگیزه‌ طرف‌هایی نهفته که از آن گروه خاص حمایت به عمل می‌آورند و این مساله‌ای است که نباید در قبال آن سکوت کرد.

ملک سلمان ادعا کرد: ائتلاف طوفان قاطع در زمانی شکل گرفت که تمامی راه‌های درست برای پر کردن شکاف در یمن و توقف تجاوز و دشمنی علیه مشروعیت دولت از بین رفته بود.

52261

کد N818642

وبگردی