آفتاب

"رفراندوم دومی در خصوص استقلال اسکاتلند از انگلیس برگزار نخواهد شد"

"رفراندوم دومی در خصوص استقلال اسکاتلند از انگلیس برگزار نخواهد شد"

نخست‌وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) علی‌رغم دستاوردهای چشمگیر ناسیونالیست‌های اسکاتلند در انتخابات سراسری انگلیس، اعطای حق برگزاری رفراندوم دوم در خصوص استقلال اسکاتلند را رد کرده و گفت، مردم اسکاتلند سال گذشته میلادی با قاطعیت جدایی از بریتانیا را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس که هفته گذشته به طور باور نکردنی توانست با کسب اکثریت آرا در انتخابات سراسری پیروز شود، گفت: مطمئنم که براساس برنامه موجود قدرت‌های بیشتری به اسکاتلند اعطا خواهد شد اما به این زودی‌ها رفراندوم دیگری در خصوص استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار نخواهد شد.

وی افزود: ما یک رفراندوم داشتیم. مردم اسکاتلند با قاطعیت رای به ماندن به عنوان جزئی از بریتانیا دادند.

کامرون ادامه داد: رفراندوم دومی وجود ندارد. حزب «ملی اسکاتلند» که حامی استقلال از بریتانیا است و در هفته گذشته 56 کرسی از 59 کرسی پارلمان در اسکاتلند را به دست آورده صریحا اعلام کرد که به خاطر این دستاوردهای چشمگیر مساله برگزاری رفراندوم دوم در برنامه قرار نمی‌گیرد.

در رفراندومی که سپتامبر سال 2014 میلادی در خصوص استقلال اسکاتلند از بریتانیا برگزار شد، 55 درصد مخالف استقلال و 45 درصد موافق استقلال اسکاتلند بودند.

اما موفقیت حزب «ملی اسکاتلند» در کسب 56 کرسی در مجلس عوام باعث گمانه‌زنی‌هایی درخصوص مطرح شدن مجدد برگزاری رفراندوم شده است.

انتهای پیام

کد N818637

وبگردی