آفتاب

مادورو: آمریکا در حال از دست دادن اعتبار و نفوذش در عرصه بین‌الملل است

مادورو: آمریکا در حال از دست دادن اعتبار و نفوذش در عرصه بین‌الملل است

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه راشاتودی گفت، واشنگتن در حال از دست دادن اعتبار و نفوذش در عرصه بین‌الملل است و به همین خاطر روسیه و ونزوئلا را هدف گرفته و تلاش می‌کند تا رشد چین را محدود کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه راشاتودی، در مارس سال‌ جاری میلادی آمریکا، ونزوئلا را تهدیدی نسبت به امنیت ملی‌اش اعلام کرد که معمولا نخستین قدم در آغاز برنامه تحریم‌ها از سوی آمریکا محسوب می‌شود. "نیکولاس مادورو"، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت، پس از این اقدام کشورش از حمایت گسترده‌ای در آمریکا لاتین برخوردار شده که واشنگتن را مجبور کرده تا دست از اعمال فشارش بردارد.

وی افزود: تمامی این کشورها حتی پیش از برگزاری نشست ماه گذشته کشورهای آمریکایی مقابل واشنگتن به پا خاسته و از باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند تا این دستور را که ونزوئلا را یک تهدید اعلام کرده، لغو کند. این اقدام بسیار دندان‌شکن و قانع‌کننده بود. اوباما متوجه شد که ونزوئلا تنها نیست و از حمایت و پشتیبانی بسیاری برخوردار است.

مادورو که به سیاست مخالفت با نفوذ آمریکا در آمریکای لاتین ادامه داده، معتقد است که واشنگتن از رشد قدرت سیاسی و اقتصادی در کشورهایی که در آنها کنترلی ندارد عصبانی شده و ترسیده است.

وی گفت: آمریکا شاهد کاهش نفوذش است و این امر سبب شده تا کشورهایی همچون روسیه را هدف بگیرد تا بتواند راهی برای جلوگیری از این کاهش نفوذ بین‌المللی‌اش پیدا کند. آمریکا موانع و مشکلاتی را برای چنین کشورهایی ایجاد می‌کند. این موانع قصد دارند مانع رشد طبیعی این کشورها شود. در نتیجه آنها به حملاتشان به کشورهای صلح‌طلبی همچون ونزوئلا و مخالفت با رشد کشورهای قدرتمند همچون چین ادامه می‌دهند.

مادورو افزود: کشورها می‌توانند با عزم راسخ همچون کوبا با موفقیت در برابر فشار آمریکا تاب بیاورند. در حال حاضر شاهد هستید که واشنگتن پس از چندین دهه اعمال تحریم و فشار اقتصادی بر کوبا، به دنبال از سرگیری روابطش با این کشور است.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا ادامه داد: اوباما آنقدر شجاع بود که در سخنرانی 17 دسامبر سال گذشته میلادی‌اش اذعان کرد که سرکوب و تحریم کوبا شکست خورده است. اما او نیز یک دیدگاه امپریالیستی دارد و در حال حاضر تلاش می‌کند تا کوبا را تحت نفوذ آمریکا درآورد.

وی گفت: مطمئنم دیر یا زود آمریکا نیز کاری را انجام خواهد داد که امپراتوری بریتانیا 70 سال پیش انجام داد. امپراتوری بریتانیا به مدت 300 سال یک امپراتوری قدرتمند بود که بر کل مناطق آسیا، آمریکای لاتین، کارائیب و آفریقا حکومت می‌کرد، آنها بر جهان حکومت می‌کردند اما سپس مجبور شدند شرایط تاریخی جدید را بپذیرند. ما معتقدیم همین اتفاق برای آمریکا نیز رخ خواهد داد و با درگیری‌های متعددی روبه‌رو خواهند شد.

مادورو افزود: من با هدف خوبی به روسیه آمدم تا در این بحبوحه چالش‌ها کنار مردم روسیه باشم. من مطمئنم که صلح پیروز می‌شود.

انتهای پیام

کد N818573

وبگردی