آفتاب
براساس نظرسنجی پس از انتخابات؛

انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان به دور دوم کشیده می‌شود

انتخابات ریاست‌جمهوری لهستان به دور دوم کشیده می‌شود

نتایج نظرسنجی پس از انتخابات نشان می‌دهد، نامزد اپوزیسیون ملی گرای لهستان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری آرای خوبی را به دست آورد اما مجبور است تا با برونیسلاو کوموروفسکی در دور دوم رقابت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی پس از انتخابات نشان می‌دهد که آندژی دودا نامزد ملی گرایان لهستان 5 / 34 درصد از آراء را به دست آورده و برونیسلاو کوموروفسکی، رئیس جمهوری کنونی این کشور 1 / 33 درصد رای را از آن خود کرد. نظرسنجی پس از انتخابات از سوی IPSOS و از طریق خبرگزاری دولتی PAP و شبکه خصوصی TNN24 اعلام شد. نتایج مذکور نشان دهنده نارضایتی مردم لهستان از حزب حاکم حامی اتحادیه اروپا به رهبری حزب راست میانه و حزب حامی تجارت موسوم به پلتفورم مدنی است. این ائتلاف از سال 2007 قدرت را در دست دارد. کوموروفسکی پیشتر یکی از اعضای آن بود اما از آن خارج شد تا رئیس جمهور غیرمتعهد باشد. نارضایتی مردم همچنین موجب شد تا پاول کوکیز را که از نامزدهای مخالف دولت است، 25 درصد رای کسب کند.

کمیسیون انتخابات لهستان اعلام کرد که نتایج رسمی اواخر دوشنبه اعلام می‌شود. یکی از تحلیل‌گران سیاسی می‌گوید، این نتایج بدین معناست که کوموروفسکی برای پیروزی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در 24 مه راه بسیار سختی در پیش دارد.

وی افزود: این حقیقت که کوموروفسکی از حزب پلتفورم مدنی است و از تمام تصمیمات آنها دفاع کرده و هرگز علیه مساله‌ای اعتراض نکرده است، به ضرر وی تمام شد.

وی کمپین ضعیف خود را با دست کم گرفتن مخالفان آغاز کرد. این تحلیل‌گر سیاسی بر این باور است که آندژی دودا به عنوان چهره‌ای مخالف اتحادیه اروپا، یک نامزد بسیار فعال است که کمپین خوبی داشت و می‌تواند در کارزار انتخاباتی برای دور دوم به گونه‌ای عمل کند تا آراء پاول کوکیز را برای خود به دست آورد. نتایج نظرسنجی پس از انتخابات نشان می‌دهد که آرای دودا و کوکیز مجموعا از 50 درصد فراتر می‌رود.

انتهای پیام

کد N818572

وبگردی