آفتاب

وزیر کشور:صحبت‌های "آشنا" درباره تغییر استانداران، نظر شخصی خودش است

وزیر کشور:صحبت‌های "آشنا" درباره تغییر استانداران، نظر شخصی خودش است

وزیر کشور درباره اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در مورد تغییر استانداران، گغت: آشنا نظر شخصی خود را درباره تغییر استانداران گفته است، متولی این کار، بنده و شخص رئیس‌جمهور هستیم.

به گزارش تسنیم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز (دوشنبه) در نخستین همایش سراسری استانداران کشور با بیان این مطلب که افراد مقابل دولت هیچ وقت با جمهوری اسلامی سازگاری نداشته‌اند گفت: آنها هم عوامل پنهان دارند هم عوامل آشکار؛ هم امکانات دارند و هم قدرت، دنبال منافع و سودهای بادآورده خود هستند و می‌توان اسم آنها را معاند گذاشت.

وی افزود: اینها همواره نشان داده‌اند که در فرصت‌ها و شرایط کشور همیار دولت و حاکمیت نبوده‌اند و به دنبال فرصتی هستند تا اقدامات و برنامه‌های دولت را با سلسله عملیات خود به هم بریزند و وقتی به عقبه آنها نگاه می‌شود می‌بینیم که امکانات و قدرت دارند.


استانداران با کسانی که به دنبال برهم زدن برنامه‌های دولت هستند، برخورد کنند

رحمانی فضلی با بیان این مطلب که گروه دیگری از مخالفین هستند که از سر ناچاری وارد عرصه سیاسی می‌شوند که اینها بیشتر پیاده نظام گروه قبلی هستند و در واقع عقبه آن گروه را تامین می‌کنند خطاب به استانداران گفت: استانداران باید سیاست‌های دولت را توجیه و تبیین کنند و با کسانی که به دنبال برهم زدن برنامه‌های دولت و حاکمیت هستند به شدت برخورد کنند.

وزیر کشور تصریح کرد: استانداران موظف هستند با همه گروه‌های سیاسی قانونی منصفانه برخورد کنند و به گونه‌ای رفتار کنند که به قضاوت‌های آنها شکل‌دهی دهند و در کنار این شکل‌دهی ساختار سیاسی آنان را نیز تقویت کنند.
وی با بیان اینکه وزارت کشور با معاندین و مخالفین تعارف ندارد گفت: تا زمانی که‌ آنان در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی ایران زندگی کنند، ما موظف به تامین امنیت آنها هستیم، اما اگر در حوزه‌های مختلف دست به عملیات آشکار و پنهان علیه دولت بزنند استانداران موظف هستند با آنها برخورد کنند، چرا که استانداران امین مردم هستند و نباید اجازه دخالت و خرابکاری به این دست از افراد بدهند و نسبت به کار آنها حساس باشند.


حکم شهردار قم غیرقانونی است
وزیر کشور همچنین درباره حکم شهردار قم نیز، گفت: حکم شهردار قم غیرقانونی است، چرا که وزارت کشور هنوز بررسی‌ها و استعلام‌ها از صلاحیت وی را دریافت نکرده است.
رحمانی‌فضلی در ادامه درباره اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در مورد تغییر استانداران، افزود: آشنا نظر شخصی خود را درباره تغییر استانداران گفته است، متولی این کار، بنده و شخص رئیس‌جمهور هستند که متناسب با شاخص‌ها کار تغییرات را انجام می‌دهیم.
21 مامور ناجا در حادثه مهاباد مجروح شده‌اند
وی درباره حادثه مهاباد تصریح کرد: 21 مامور ناجا در حادثه مهاباد مجروح شده‌اند که با درایت معتمدین استان، حادثه مهاباد ختم به خیر شد.
رحمانی فضلی با اشاره به وظایف استانداران در حوزه اجتماعی خاطر نشان کرد: وظیفه ما آگاهی دادن مردم است. باید این مطلب را قبول کرد که در خیلی از موارد کوتاهی کرده‌ایم. نباید برنامه‌های دولتی که همه هم و غم او پیشرفت کشور و ایجاد نشاط در کشور است با وقفه‌ای مواجه شود و در بیرون به گونه‌ای به مردم تلقی شود که این دولت دنبال کار مردم نیست و با مقام معظم رهبری زاویه دارد یا در مذاکرات هسته‌ای دنبال این است که همه چیز کشور را به طرف مقابل بدهد. باید مسئولان در استان‌ها نسبت به اینگونه دیدگاه مقابله کنند و مردم را در جریان امور کشور قرار دهند.
به گفته رحمانی فضلی، وزارت کشور حلقه متصل به بدنه اجتماعی دولت است و دولت در شرایط کنونی مقتدرانه کار را پیش می‌برد و علیرغم همه موانع نیز موفق بوده است.
وی خطاب به استانداران گفت: وظیفه شما این است که شجاعانه از اقدامات و برنامه‌های دولت دفاع کنید. ظرفیت صداوسیما و نماز جمعه در اختیار شماست و می‌توانید از این فرصت استفاده کنید که اگر بدنه اجتماعی همراه شما باشد در همه حوزه‌ها پایداری خواهید داشت.
رحمانی فضلی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به انتخاب استاندار استان مرکزی، زمانی قمی را فردی باتجربه دانست و افزود: ما برای انتخاب استاندار مرکزی 18 گزینه داشتیم و بر اساس نگاه تعاملی که با مسئولان استان و امام جمعه محترم این استان داشتیم، فرد مورد نظر را انتخاب کردیم. به هر حال آخرین حرف را در انتخاب استاندار دولت می‌زند و تلاش میکنیم همواره با نمایندگان و مسئولان استان تعامل سازنده‌ای داشته باشیم.
وزیر کشو ربا بیان این مطلب که زمانی‌قمی با تصمیم قطعی دولت انتخاب شد و دولت از او حمایت خواهد کرد، اظهار داشت: از همه مسئولان استان خواهش می‌کنیم که با حفظ وحدت با نماینده دولت همکاری داشته باشند. ایشان فردی باتجربه هستند و قطعا با درایتی که دارند برنامه‌های دولت را در استان پیش خواهند برد.

29214

کد N818528

وبگردی