آفتاب
کوثری در گفت‌وگو با ایسنا:‌

گزارش احمد شهید جانبدارانه است

گزارش احمد شهید جانبدارانه است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش اخیر احمد شهید در مورد ایران را گزارشی جانبدارانه و براساس روحیه نوکرمآبانه احمد شهید دانست و گفت که این گزارش در حالی مورد استناد سازمان ملل قرار می‌گیرد که در برابر جنایات آمریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی در سوریه و یمن و عراق سکوت می‌شود.

اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در واکنش به گزارش اخیر احمد شهید مبنی بر افزایش اعدام‌ها و تکرار ادعاهای پیشینش در مورد ایران احمد شهید را بازیچه دست دیگران دانست و گفت: این گونه افراد هیچ‌گاه واقعیات و حقیقت را نمی‌بینند. آن‌ها همیشه می‌خواهند سرشان در آخور کسانی باشد که به ظاهر قدرت دارند، تجاوز، کشتار و جنایت می‌کنند، ولی چون فکر و عقل‌شان کوچک و دیدشان محدود است این‌چنین اظهارنظرهایی را مطرح می‌کنند.

وی افزود: گزارش اخیر آقای احمد شهید در مورد افزایش اعدام در ایران مربوط به احکام برای افرادی است که جنایات کرده و مواد مخدر قاچاق نمودند آن‌ها ده‌ها،‌ صدها و هزاران نفر را آلوده و بی‌خانمان می‌کنند، قطعا در مورد این افراد نیز بعد از اثبات و قطعی شدن تخلف‌شان حکم نهایی صادر می‌شود، اما چون آقای احمد شهید روحیه نوکرمآبانه دارد و نوکر استکبار و صهیونیست است این‌گونه مسائل را دائما علیه جمهوری اسلامی مطرح می‌کند.

به گفته کوثری، سازمان حقوق بشر سازمان ملل نیز متاسفانه این گزارشات را ملاک قرار می‌دهد که نشان می‌دهد آن‌ها می‌خواهند دنیا را با قانون جنگل یعنی قانون تجاوز و قتل عام و کشتار افراد بی‌گناه مانند یمن و کشورهای دیگر اداره کنند.

وی ادامه داد:‌ شاید آن‌ها بدین دلیل از اعدام قاچاقچیان و جنایت‌کاران در ایران ابراز ناراحتی می‌کنند که این افراد همچون خودشان به دنبال نابودی مردم هستند و برای کسب منافع‌شان این کار را انجام می‌دهند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حکم اعدام علیه این افراد بعد از اثبات جرم توسط قاضی صادر می‌شود گفت: ما از قبل هم گفته‌ایم که چنین اعدام‌هایی را انجام داده و انجام می‌دهیم، آن هم در مورد کسانی که جنایت می‌کنند و بنیان خانواده را از بیخ و بن نابود کرده و ده‌ها، صدها و هزاران کیلو مواد مخدر را برای منافع‌ شخصی‌شان قاچاق می‌کنند. قطعا این حکم اعدام برای چنین افرادی صادر می‌شود.

کوثری در عین حال گفت: در حالی این جنایتکاران مشمول حکم اعدام می‌شوند که در مقابل جنایات آمریکا، ‌عربستان و رژیم صهیونیستی در مورد مردم سوریه، یمن، عراق و افغانستان هیچ گزارشی تهیه نمی‌شود. قطعا سازمان ملل باید قبل از صدور هر نوع گزارشی منصفانه اتفاقات را بررسی کند سپس بیانیه‌ای را صادر کند. قطعا در این شرایط متوجه می‌شوند که حق با قاضی که حکم اعدام قاچاقچی مواد مخدر را صادر کرده است یا حق با کسانی است که بمب بر سر مردم می‌ریزند.

وی در پایان گفت: احمد شهید در ظاهر انسان و در باطن حیوان‌نما است چون صدای باطنش تنها اقدامات حیوانات را می‌شنود که می‌گوید هرکس قدرت دارد باید در حاکمیت باشد و به دستوراتش تن داد. بر همین اساس می‌توان گفت که مشکل اساسی از سازمان ملل است که این‌چنین به این گونه به افرادی پر و بال می‌دهد که بدون بررسی، گزارشات یک طرفه و جانبدارانه را صادر کنند و بعد هم به این گزارشات استناد نمایند.

انتهای پیام

کد N818510

وبگردی