آفتاب
جهانگیرزاده در گفتگو با مهر:

مجلس بایدپاسخ سیاسی قدرتمندی به سنا بدهد/ضرورت پایش مستمر مذاکرات

مجلس بایدپاسخ سیاسی قدرتمندی به سنا بدهد/ضرورت پایش مستمر مذاکرات

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: قرار نیست مجلس شورای اسلامی پاسخ رفتار سیاسی سنای آمریکا را با قانونگذاری بدهد. حتما باید پاسخ سیاسی قدرتمندی از سوی مجلس ایران داده شود.

جواد جهانگیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص راهکار ورود مجلس به انتخابات، گفت: من معتقدم که نقش مجلس در مذاکرات را می توان از چند جهت بررسی کرد.

نماینده مردم ارومیه ادامه داد: مجلس کاملا بر این باور است که استراتژی اتخاذ شده از سوی نظام مبنی بر مذاکره، استراتژی درست و دقیق و سودمندی است و می تواند هم آثار مثبت سیاسی در حوزه روابط بین الملل برای ایران داشته باشد و هم کید دشمنان ما که قصد دارند چهره جمهوری اسلامی را در منطقه جنگ طلب جلوه دهند، خنثی کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: حمایت از تیم مذاکره کننده در این راستا امری مهم است. تاکنون در مجلس قاطبه نمایندگان بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری از تیم مذاکره کننده حمایت کرده اند. البته حمایت نمایندگان از تیم مشروط به رعایت دقیق خط قرمزها و چارچوب هایی است که نظام برای مذاکرات ترسیم کرده است.

وی تصریح کرد: بسیاری از نمایندگان می دانند که جایگاه مذاکره، جایگاه بده بستان سیاسی است و مذاکرات اخیر جزو سخت ترین و پیچیده ترین مذاکراتی است که در طول سالهای پس از انقلاب داشته ایم و به مذاکره کنندگان حق می دهیم در این راه سخت از حمایت همه توده ها و طبقات اجتماعی و سیاسی و به ویژه نمایندگان برخوردار باشند.

جهانگیرزاده ادامه داد: تیم مذاکره کننده ایران را افراد توانمندی می دانیم که می توانند مسیر مذاکرات را به استیفای حداکثری منافع ملت ایران منتهی کنند.

نماینده مردم ارومیه با انتقاد از تهدیدهای پوچ اخیر مقامات آمریکایی، گفت: ما با ۱+۵ مذاکره می کنیم که یکی از این کشورها آمریکاست. مقامات مذاکره کننده آمریکا، وزیر خارجه و رئیس جمهور این کشور هستند و سنای آمریکا تعیین کننده مذاکرات نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: قرار نیست مجلس شورای اسلامی پاسخ رفتار سیاسی سنای آمریکا را با قانونگذاری بدهد. حتما باید پاسخ سیاسی قدرتمندی از سوی مجلس ایران داده شود.

وی ادامه داد: مجلس باید مانند بیانیه ای که صادر کرد، رصد روند مذاکرات و اخذ گزارشات دوره ای از روند گفتگوها و نظارت بر مذاکرات را انجام دهد که جزو وظایف مجلس است. این نظارت، نظارت مستمر است و به معنای حضور یک یا چند نفر نماینده در امر مذاکرات نیست زیرا ما به مذاکره کنندگان اعتماد داریم.

جهانگیرزاده اظهار داشت: این اقدام مجلس به معنای پایش مستمر مذاکرات است و حتما توسط مجلس انجام خواهد گرفت و قوه مقننه در موقع لزوم با رعایت حرمت مذاکره کنندگان اقدام خواهد کرد.

 

 

کد N818494

وبگردی