آفتاب

عملیات آزادی کامل مناطق اطراف پالایشگاه بیجی به زودی آغاز می‌شود/ هلاکت 50 داعشی

عملیات آزادی کامل مناطق اطراف پالایشگاه بیجی به زودی آغاز می‌شود/ هلاکت 50 داعشی

نیروهای داوطلب مردمی عراق با کنترل 60 درصد پالایشگاه بیجی به زودی عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی کامل این منطقه با کمک هواپیماهای بدون سرنشین آغاز خواهند کرد. همچنین طی عملیات گسترده نیروهای عراقی در مناطق مختلف نزدیک به 50 داعشی به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، "کریم النوری"، سخنگوی نظامی داوطلبان مردمی عراق با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 درصد پالایشگاه بیجی در کنترل نیروهای امنیتی عراق است، تاکید کرد: در عملیات بیجی که پس از انهدام مواضع داعش در تپه‌های "حمرین" آغاز خواهد شد، نیروهای داوطلب مردمی از پهپادها استفاده خواهند کرد.

النوری افزود: در عملیات آزادسازی بیجی که یک عملیات گسترده خواهد بود، داعش به طور کامل و از همه سو محاصره خواهد شد.

عملیات نظامی نیروهای عراقی با حمایت نیروهای داوطلب مردمی علیه گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف عراق به ویژه استان الانبار ادامه دارد و در این عملیات داعش تلفات زیادی را متحمل شده است.

وزارت دفاع عراق نیز اعلام کرد که 49 تروریست داعشی در مناطق "الکرمه" و "الحویجه" کشته و دو خودرو و سه کارگاه ساخت بمب نیز در این عملیات فجر الکرمه منهدم شدند.

نیروهای مشترک عراق کنترل بخش‌های وسیعی از منطقه زراعی مرکز الرمادی را به دست گرفتند و در منطقه "الشرکه" این شهر، در مقابل هجوم تروریست‌های داعش ایستادگی کردند. در این عملیات هفت تن از نیروهای عراقی کشته شدند و منابع آگاه از هلاکت چهار داعشی در عملیات امنیتی منطقه "السجاریه" واقع در شرق الرمادی خبر دادند.

به دنبال حمله خمپاره‌ای که تروریست‌های داعش به منطقه "شارع الاطباء" در الرمادی انجام دادند، نیز یک شهروند عراقی به شهادت رسید و سه تن دیگر زخمی شدند.

فرمانده عملیات بغداد نیز از بازداشت دو فرد مسلح که قصد داشتند خودروهای بمب‌گذاری شده را وارد پایتخت کنند، خبر داد.

انتهای پیام

کد N818480

وبگردی