آفتاب
فتحی‌پور:

دخالت کنگره نتیجه‌ای جز پیچیده شدن مذاکرات هسته‌ای ندارد

دخالت کنگره نتیجه‌ای جز پیچیده شدن مذاکرات هسته‌ای ندارد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دخالت کنگره آمریکا در موضوع مذاکرات هسته‌ای نتیجه‌ای جز پیچیده شدن این مذاکرات و به هدر رفتن زحمات چندین ماهه اعضای 1+5 ندارد.

ارسلان فتحی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: مصوبه سنا و اجازه آن به کنگره برای تصویب مذاکرات هسته‌ای در حقیقت بازی کردن آمریکایی‌ها با گروه 1+5 است.

نماینده مدم کلیبر یادآور شد: ایران در مذاکرات هسته‌ای به دنیا اثبات کرد اهل گفت‌وگو است و هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست. این مسأله موجب همراهی کشورهای بسیاری با ایران شد.

فتحی‌پور صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را بازیگردانان اصلی گروه 1+5 دانست و افزود: معتقدم رژیم صهیونیستی و آمریکا در قالب گروه 1+5 ظهور کرده‌اند و در حقیقت پنج کشور چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان با دستورالعمل و تقسیم کار این دو دولت مذاکرات را دنبال می‌کنند و از خود اراده‌ای ندارند.

وی با اشاره به دوراندیشی مقام معظم رهبری در بی‌اعتمادی به آمریکایی‌ها، گفت: لپ مطلب این است که دوراندیشی حضرت آقا و بی‌اعتمادی ایشان به آمریکا ناشی از یک حقیقت است. آمریکایی‌ها در حال بازی کردن با گروه 1+5 هستند و به تعهدات خود که در بیانیه لوزان با جمهوری اسلامی ایران به تفاهم رسیده‌اند عزم جدی برای اجرای آن ندارند. آمریکایی‌ها به اعتبار بخشی به سازمان ملل در قالب مذاکرات هسته‌ای اهمیتی نمی‌دهند. بنابراین عده‌ای از تندروهای این کشور طرح تصویب مذاکرات در کنگره را دنبال می‌کنند و این بازی کردن با مذاکرات هسته‌ای است.

انتهای پیام

کد N818464

وبگردی