آفتاب
وزارت خارجه سوریه:

ورودغیر قانونی داوود اوغلو به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

ورودغیر قانونی داوود اوغلو به سوریه نقض قوانین بین‌المللی است

معاون وزیر خارجه سوریه از ورود غیر قانونی نخست وزیر ترکیه به داخل مرز سوریه به بهانه بازدید از مقبره جدید شاه سلیمان، با عنوان نقض قوانین بین المللی یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه به شدت از ورود غیر قانونی «احمد داوود اوغلو» نخست وزیر ترکیه در اقدامی غیرمنتظره به خاک سوریه برای بازدید از مقبره جدید شاه سلیمان در خاک این کشور انتقاد کرد.

وی اعلام کرد که این اقدام به مثابه نقض قوانین بین المللی و بی احترامی به حاکمیت ارضی کشور سوریه است.

مقداد در ادامه تاکید کرد که دولت سوریه به شکل کامل از تروریسم حمایت می کند و روابط آنکارا با گروههای تروریستی بویژه داعش و جبهه النصره بر همه آشکار است.

وی افزود: دولت ترکیه از زمانهای طولانی از مسئله وجود مقبره سلیمان شاه در سوریه استفاده ابزاری می کرده و این درحالی است که در واقع خود این مقبره ارزشی برای دولت ترکیه ندارد و ما پیشتر نیز با ارسال نامه ای به سازمان ملل اعلام کردیم که اگر ترکیه خواستار حفظ ارزش تاریخی این مقبره است آن را به داخل اراضی خود انتقال دهد.

نخست وزیر ترکیه روز گذشته در اقدامی غیرمنتظره با عبور از مرز سوریه از مقبره جدید شاه سلیمان در خاک سوریه بازدید کرد.

به هنگام دیدار وی از مقبره جدید شاه سلیمان که در عمق ۲۵۳ متری خاک سوریه قرار دارد بالگردهای ارتش ترکیه امنیت کاروان حامل داوود اوغلو را تامین می کردند.

کد N818349

وبگردی