آفتاب
مبلغی:

کنفرانس بررسی "نظریه اختلاف فکری در جامعه اسلامی" برگزار می‌شود

کنفرانس بررسی "نظریه اختلاف فکری در جامعه اسلامی" برگزار می‌شود

نخستین نشست «کمیته مشترک اجرایی تفاهم‌نامه دانشگاه‌های داخل با دانشگاه الزیتونه» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی رئیس دانشگاه مذاهب و نمایندگان دانشگاه الزیتونه و ۶ دانشگاه داخلی در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در ابتدای این نشست این گردهمایی را در راستای سفر سال گذشته «دکتر هشام قریسه» رئیس دانشگاه الزیتونه تونس به ایران برای شرکت در نشست «هم‌اندیشی دانشگاه‌های جهان اسلام» معرفی کرد و گفت: ارتباط‌ات دانشگاهی به صورت بین‌المللی با هدف هم‌افزایی در ظرفیت‌ها و فعالیت‌های دانشی «تعایش بنیاد» برگزار می‌شود.

مبلغی خاطرنشان کرد: در جریان نشست «هم‌اندیشی دانشگاه‌های جهان اسلام» که سال گذشته برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه مذاهب اسلامی جمهوری اسلامی ایران و کشور تونس در زمینه فعالیت‌های تقریبی و هم‌زیستی اسلامی توسط رؤسای دو دانشگاه، امضا و مقرر شد این نشست‌ها ادامه یابد.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی همچنین از برگزاری کنفرانس بررسی "نظریه اختلاف فکری در جامعه اسلامی" خبر داد و گفت: در قالب این تفاهم‌نامه که مابین دانشگاه‌های داخل و دانشگاه الزیتونه تونس منعقد شد مقرر شد علاوه بر اضافه کردن دانشگاه‌های دیگر جهان اسلام به این کمیته مشترک، کنفرانس بررسی "نظریه اختلاف فکری در جامعه اسلامی" نیز با همکاری این مراکز علمی در جهان اسلام برگزار شود.

وی گفت: رئیس دانشگاه الزیتونه به پیگیری و اجرایی شدن تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه‌های ایران و الزیتونه تاکید و اهتمام جدی دارد و این اهتمام خود را با اعزام نمایندگانی به دانشگاه مذاهب اسلامی در تهران نشان داد.

بر اساس این گزارش نخستین «نشست کمیته مشترک اجرایی تفاهم‌نامه دانشگاه‌های داخل با دانشگاه الزیتونه تونس» که به میزبانی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، نشست اجرایی سازی و عملیاتی مربوط به آن تفاهم نامه است.

اخیراً «دکتر قریسه» با ارسال نامه‌ای، خواهان اجرای فوری مفاد آن تفاهم نامه شده است.

در ادامه این نشست و پس از سخنان مقدماتی مبلغی، نمایندگان دانشگاه‌های داخل کشور همچون دانشگاه قم، دانشگاه ادیان و مذاهب، جامعة‌المصطفی و پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و پس از آن نمایندگان ویژه رئیس دانشگاه الزیتونه ضمن معرفی خود به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در راستای مفاد این تفاهم نامه پرداختند.

در این نشست مقرر شد پیش نویس این تفاهم‌نامه در روزهای آینده به امضاء طرفین برسد و کمیته‌ای به مسئولیت دکتر برومند اعلم معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه مذاهب اسلامی برای پیگیری روند عملیاتی شدن بندهای این تفاهم‌نامه تشکیل شد.

بر اساس این گزارش « دکتر رشید قاری مدیر پژوهشگاه اصول دین»، « شکری جلاصی مدیر پژوهشگاه تمدن و فرهنگ اسلامی»، «خانم سلوی جوینی مدیر امور دانشگاهی و مشارکت علمی» و «خانم وئام الزاهی مدیر اجرایی دانشگاه الزیتونه تونس» در این نشست حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N818295

وبگردی