آفتاب

حمله اشتباهی جنگنده های سعودی به پایگاه القاعده در یمن

حمله اشتباهی جنگنده های سعودی به پایگاه القاعده در یمن

جنگنده های ارتش عربستان به اشتباه یکی از پایگاه های شبکه القاعده را در یمن مورد حمله قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنگنده های ارتش عربستان سعودی به اشتباه یکی از پایگاه های شبکه تروریستی القاعده را در یمن مورد هدف و حمله قرار داده و موجب تخریب کامل آن شدند.
خبر این حمله اشتباهی یک دقیقه بر روی صفحه خروجی سایت «واس» از سایت های خبری عربستان قرار گرفت اما فورا حذف شد. در پی انتشار این خبر، کاربران فضای مجازی عربستان آن را به طور گسترده در صفحات خود نشر دادند اما تا به این لحظه هیچ مقام رسمی و مسئول در عربستان رخ دادن چنین اشتباهی را اعلام نکرده است.
لازم به ذکر است، به رغم اینکه عربستان طی چند سال اخیر خود را یکی از مخالفان و دشمنان شبکه تروریستی القاعده معرفی کرده اما در عمل اینگونه نبوده است. بعد از وقوع انقلاب در یمن و ساقط شدن حکومت «علی عبدالله صالح» که مقدمه قدرت گرفتن أنصارالله را فراهم کرد،سعودی ها که نگران شده بودند، پول و سلاح در اختیار شاخه القاعده در یمن قرار دادند تا به جنگ با نیروهای مردمی بروند و همین امر هم تحقق یافت اما در جبهه های مختلف القاعده در برابر حوثی ها شکست خورد.
اکنون شبکه تروریستی القاعده یکی از همپیمانان پشت پرده عربستان سعودی در یمن به شمار می رود و در مناطق مختلف علیه أنصارالله دست به عملیات می زند.

 

کد N818277

وبگردی