آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

وقوع ۶۵ درصد آسیب های اجتماعی در بافت های فرسوده

وقوع ۶۵ درصد آسیب های اجتماعی در بافت های فرسوده

یک آسیب شناس اجتماعی گفت: نتایج یک پژوهش نشان می دهد که ۶۵ درصد آسیب های اجتماعی تهران در بافت های فرسوده پایتخت رخ می دهد.

مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: این پژوهش در قالب پرسش نامه و پایش میدانی در سال گذشته از سوی گروه اجتماعی بنیاد علوم رفتاری در مناطق جنوب، جنوب غربی، شرق و جنوب شرقی تهران انجام شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حاشیه نشینی، بافت های فرسوده و محلات اقماری بسترهای مناسبی برای بروز و تقویت ناهنجاری های اجتماعی هستند در تهران نیز ۶۵ درصد از آسیب های اجتماعی نظیر کودکان کار و خیابان، خرده فروشی مواد مخدر، زندگی مهاجران داخلی و خارجی و همچنین اختفای برخی از بزهکاران در اینگونه محلات بروز می نماید که خطرات جانی برای شهروندان به دنبال دارد.

این آسیب شناس اجتماعی و متخصص علوم رفتاری بر نوسازی بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: نوسازی اینگونه بافت ها علاوه بر مقابله با آسیب های اجتماعی باعث رشد امنیت روانی شهرواندان می شود.

وی ادامه داد: خانه های پر جمعیت بافت فرسوده محل مناسبی برای مبادله تجارب بزهکارانه خواهد بود.

به گفته ابهری، سازمان ها و نهادهای متولی دولتی، بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری و ساختمانی باید به شهرداری تهران که متولی نوسازی بافت فرسوده است کمک جدی و مستمر داشته باشند تا بتوان شهری ایمن با آسیب های اجتماعی کم داشته باشیم.

وی اظهار داشت: ایجاد مراکز مددکاری، گشت های ثابت و سیار در کوچه ها و خیابان های بافت های فرسوده اولین و ساده ترین ابزار پیشگیری و مقابله با ناهنجاریهای اجتماعی است.

کد N818237

وبگردی